| *

Notícies més llegides




OLOT 'Ciutat dels Detalls'


Olot

Autor: Redacció

Obre les portes l'Oficina per la Reactivació Econòmica i de l'Ocupació de la Garrotxa

OLOT 'Ciutat dels Detalls'  -  26/10/2020  -  10:56

L'Ajuntament d'Olot i el Consell Comarcal de la Garrotxa, a través de DinàmiG, obren les portes de l'Oficina per la Reactivació Econòmica i de l'Ocupació de la Garrotxa, un punt d'atenció per totes les persones que han vist afectada la seva activitat econòmica per la COVID-19


Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa

Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa



Aquest dilluns 26 d'octubre s'ha posat en marxa l'Oficina per a la Reactivació Econòmica de la Garrotxa, que té per objectiu atendre i assessorar a les persones que han vist afectada la seva activitat econòmica per la COVID-19, a més d'impulsar, coordinar, fer seguiment i avaluar les accions establertes en el Pla de Reactivació Econòmica i d'Ocupació d'Olot i la Garrotxa, aprovat pel Ple de l'Ajuntament d'Olot del 18 de juny i en el Ple del Consell Comarcal de la Garrotxa del proper desembre.

L'Oficina respon a la necessitat d'assessorament i gestió de l'impacte que ha provocat la COVID-19 en l'economia i el mercat de treball a la Garrotxa. És una demanda del 57,7% de les 317 empreses que van respondre una enquesta realitzada per DinàmiG entre el 31 de març i 14 d'abril. En aquest qüestionari també es feien paleses les dificultats econòmiques i d'adaptació que han passat les empreses durant el confinament, incorporant el teletreball (57,6%), havent de reduir la plantilla (27%) o fent un ERTO per força major (45,2%).

És per aquestes raons que l'Oficina per la Reactivació Econòmica va dirigida a totes les persones, entitats, institucions i empreses que s'han vist afectades per la COVID-19 des d'un punt de vista de l'activitat econòmica o l'àmbit laboral. Per crear-la, s'han dut a terme dos focus grup, amb mostres representatives del públic a qui està dirigida, que han permès detectar quines necessitats tenen els potencials usuaris i quins serveis ha d'oferir l'oficina.

En el focus grup s'han analitzat dades com l'origen de la necessitat de la creació de l'Oficina per a la Reactivació. També s'han detectat sentiments de por, desconfiança, inestabilitat, decepció i poca esperança entre persones que han quedat a l'atur o que regeixen el seu propi negoci i han vist com la COVID-19 les ha perjudicat econòmicament.

Els participants també han coincidit en la necessitat d'unificar en un únic punt la informació sobre les ajudes econòmiques que ofereixen les diferents institucions. Per això creuen que l'Oficina els pot ajudar a aquesta funció així com al fet de disposar d'un enfocament 360 graus personalitzat i empàtic que els permeti tirar endavant i buscar solucions conjuntes. La seva expectativa envers l'Oficina és rebre assessorament, acompanyament, consell i un enllaç amb l'administració local. També s'espera que funcioni com a connectora entre diferents associacions, que estableixi una xarxa que permeti sinergies entre diferents negocis i persones. S'espera doncs, una resposta creativa per dur idees a la pràctica.


Autor: Redacció


#olot


#olot





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Salvador Illa  / GN

Xavier Rius

El melic de Salvador Illa

El president reclama que Catalunya deixi de mirar-se el melic mentre proclama que serà l’avantgua...


alt -

Marta Martín García

La Administración vuelve a maltratar al enfermo

Desde el 1 de septiembre, quienes solicitan o perciben determinadas prestaciones por incapacidad est...