| *

Notícies més llegides



Baix Empordà


Calonge

Autor: Redacció

L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni disposa de 5 milions d'euros a caixa, 3 milions menys que el juny de 2019

Baix Empordà  -  09/10/2020  -  16:03

L'alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, valora negativament aquesta xifra: "en 15 mesos l'anterior govern ha empitjorat substancialment les finances de l'Ajuntament"




L'acta d'arqueig del ple de moció de censura que va tenir lloc el passat 1 d'octubre a Calonge i Sant Antoni reflexa que l'Ajuntament té disponibles a caixa un total de 5.905.217,41€, una xifra molt per sota dels 8.921.504,51€ disponibles quan es va fer l'última acta d'arqueig, en el ple d'investidura del juny de 2019. Aquestes dades suposen una disminució d'un 34 % dels fons disponibles a la corporació. L'acta d'arqueig és el document que elaboren els serveis econòmics de l'Ajuntament i que dóna fe del saldo de diners disponibles per part de la corporació.

L'alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, explica que "aquesta és una situació preocupant que ens hem trobat, i que no serà fàcil de gestionar". Soler afegeix que "en només 15 mesos el govern de Miquel Bell-lloch i Elisenda Pérez ha aconseguit perjudicar de forma clara les arques municipals, i a més això no s'ha traduït ni en inversions ni en serveis per la ciutadania". Jordi Soler, nomenat alcalde de Calonge i Sant Antoni el passat 1 d'octubre en substitució de Miquel Bell-lloch, explica que "nosaltres vam deixar un ajuntament amb una situació econòmica excel·lent el juny de l'any passat, i ara ens trobem una situació molt diferent", i afegeix que "elaborarem un informe intern per valorar les causes d'aquesta situació i aclarir perquè l'Ajuntament disposa de 3 milions d'euros menys en només 15 mesos. No entenem aquesta davallada".

L'acta d'arqueig de l'any 2015 certificava que l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni disposava de 7.609.967,06 €, import que es va veure incrementat un 17% quan es va fer la següent acta d'arqueig, el 2019, certificant un saldo de 8.921.504,51€, mentre que l'acta efectuada l'1 d'octubre de 2020 abans del ple de moció de censura deixava un saldo de 5.905.217,41€, amb una davallada del 24%.


Autor: Redacció


#calonge


#calonge





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...