| *

Notícies més llegides



La Selva


Sant Hilari Sacalm

Autor: Redacció

Tret de sortida als Pressupostos Participatius de Sant Hilari amb la Recollida de Propostes de la ciutadania

La Selva  -  15/02/2020  -  14:46

La ciutadania pot presentar propostes des del 14 de febrer i fins al 16 de març




L'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm posa en marxa una nova edició dels Pressupostos Participatius perquè els hilariencs i les hilarienques decideixin el futur d'una part del pressupost municipal. Concretament, de 50.000€.

Aquesta ja és la quarta edició dels Pressupostos Participatius a la capital de les Guilleries, convertint-se en un dels processos de participació que s'han consolidat en aquests darrers anys.

A l'edició de l'any passat la ciutadania va decidir invertir el pressupost previst en l'adequació dels parcs infantils, actuació que s'ha acabat d'executar recentment.
Enguany, el projecte disposa d'una partida pressupostària per inversions de 50000€ que es destinaran al projecte resultant d'un procés que dóna la veu a la ciutadania, tant en l'elaboració de propostes com en les votacions per escollir el o els projectes definitius.

La primera, la Fase de Recollida de Propostes, permet a la ciutadania presentar projectes des del 14 de febrer i fins al 16 de març, d'una forma molt senzilla, accedint a la plataforma participa.santhilari.cat.

Seguidament, la segona fase ( Fase de validacions) haurà de validar i filtrar les propostes assegurant que compleixin amb els requisits tècnics i econòmics i que s'adeqüin al reglament proposat (Han de ser legals, de competència municipal, que no contradigui els plans aprovats, que sigui realitzable i viable tècnicament, que no representin costos addicionals en futurs pressupostos, tret del manteniment ordinari, i sempre que aquest sigui assumible des del punt de vista de mantenir l'equilibri econòmic i financer de l'Ajuntament. També, han de donar resposta a una necessitat col·lectiva i no respondre exclusivament a un interès particular del/la proposant. Per últim, han de ser èticament aplicables i no poden superar l'import de 50.000 euros).

Les propostes resultants es sotmetran a votació, a través de la plataforma de participació participa.santhilari.cat des del 15 de maig al 15 de juny.

Aquest calendari permetrà anunciar el projecte escollit el 20 de juny, i executar-lo durant el segon semestre de l'any.

La Regidoria de Participació Ciutadana ha convertit la plataforma en una eina útil per la ciutadania, que afavoreix i facilita la participació. Des del passat mes d'agost la plataforma ha acollit una enquesta sobre la Festa Major, les votacions de les propostes dels Pressupostos Participatius de 2019, l'enquesta a joves per l'elaboració del Pla Local de Joventut. Ara, dóna el tret de sortida als Pressupostos Participatius 2020 amb la fase de recollida de propostes.


Autor: Redacció


#santhilari


#santhilari





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno amplía los permisos y las pymes asumen la factura

La Seguridad Social abona la prestación, pero las empresas mantienen las cotizaciones y afrontan lo...


alt - Cámaras acaban mirando al bosque en LLoret

Miguel Moreno – presidente de la ECU de Lloret Blau

500.000 euros para vigilar Lloret… y las cámaras acaban mirando al bosque

La “ciberpolicía” es absolutamente necesaria porque implementa el limitado número de agentes d...