| *

Notícies més llegides



Catalunya


Autor: Redacció

Més de 13.000 joves de 18 anys sol•liciten la subscripció a un diari.

Catalunya  -  29/09/2008  -  10:41

La Generalitat preveu que la iniciativa, que s’emmarca en el Pla de Foment de la Lectura, s’apliqui també el 2009 i el 2010.


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM



n total de 13.097 joves que enguany compleixen 18 anys han sol·licitat la subscripció gratuïta a una revista o diari que els ofereix el Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, en el marc del Pla de Foment de la Lectura. L’objectiu d’aquesta acció és promoure l’hàbit de lectura de premsa en les noves generacions i permetre’ls eixamplar el seu coneixement de l’espai públic i la vida democràtica del país. Els 13.097 joves que rebran la subscripció representen prop d’un 20% dels joves de 18 anys que resideixen a Catalunya. Per sexes, 6.607 dels joves que rebran les subscripcions són dones i 6.490 són homes. Els joves han pogut escollir entre 65 publicacions de diferent periodicitat i temàtica que havien presentat les seves ofertes i havien estat validades per una comissió formada per representants del sector dels mitjans de comunicació, del món acadèmic i professional. Perfil de les publicacions escollides Pel que fa a la periodicitat de les publicacions escollides, la majoria de les subscripcions correspon a publicacions diàries (7.656), seguit de les mensuals (4.232) i les setmanals i bisetmanals (932). Foment de la Lectura Les subscripcions gratuïtes per als joves de 18 anys és una de les accions previstes en el Pla de Foment de la Lectura engegat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, que vol impulsar la lectura com a via fonamental d’accés al coneixement per part de la ciutadania i millorar l’hàbit i la competència lectora en qualsevol suport, promovent especialment la lectura en llengua catalana. D’aquesta manera, a més de fomentar la lectura dels llibres, es pretén incidir de manera especial a promoure la lectura de la premsa i les publicacions, explorant així les sinergies entre el món de la cultura i el de la comunicació. El Pla, impulsat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, compta amb el suport i col·laboració de les administracions locals, el sector editorial i de la comunicació, i entitats diverses. Entre les actuacions principals del Pla de Foment de la Lectura destaquen la distribució als transports públics de primers capítols de novetats editorials; la posada en marxa del fòrum virtualwww.quellegeixes.cat ; la campanya publicitària Llegir ens fa + grans, i el programa de suport a plans de foment de la lectura per a municipis de menys de 50.000 habitants.


Font: Redacció

Autor: Redacció





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Autónomos: obligados a pagar, abandonados al cerrar

Cotizar por el cese de actividad no garantiza recibir la prestación: un negocio puede dar beneficio...


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...