| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Andorra

Autor: Redacció

El centre de cria de la perdiu xerra autòctona aconsegueix el primer alliberament de 60 exemplars

+ Notícies  -  17/08/2018  -  08:07

El centre de cria s'inclou en el programa general de conservació de la biodiversitat a Andorra, en tant que espècie endèmica dels Pirineus i s'emmarca en els objectius de l'Estratègia de Biodiversitat d'Andorra




El programa de reproducció en captivitat de la perdiu xerra a Andorra està sent molt positiu i ja ha permès l'alliberament de 60 animals de la subespècie hispaniensis, que és l'autòctona d'Andorra i dels Pirineus.

El programa es porta a terme al centre de cria de Llumeneres, a Sant Julià de Lòria, que va entrar en funcionament al juny de 2016, gràcies al conveni de col·laboració signat al 2015 entre el Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat i la Federació Andorrana de Caça i Pesca.
L'objectiu del conveni és fomentar la cria de la perdiu xerra autòctona (Perdix perdix hispaniensis) a Andorra, i d'utilitzar-ne la producció per realitzar repoblacions cinegètiques i reforçaments poblacionals.

El primer alliberament de les 60 perdius criades al centre de Llumeneres es va realitzar el passat mes de juny. Els ocells van ser deixats en llibertat en diferents punts del país, considerats idonis per a la seva adaptació en l'entorn salvatge. La presència de la perdiu xerra a Andorra està vinculada a les zones obertes i silíciques, amb cobertura vegetal mitjana de tipus arbustiu.

Actualment el centre de cria de la perdiu xerra de Llumeneres compta amb 68 perdius adultes, 23 de joves, i uns 200 ous en aparells covadors específics amb els quals s'està portant a terme el programa de reproducció. En destaca la presència d' una parella de perdius que està reproduint totalment de forma natural.

El director de Medi Ambient i Sostenibilitat, Marc Rossell, i el president de la Federació Andorrana de Caça i Pesca, Josep Maria Cabanes, han valorat molt positivament aquests dos primers anys de funcionament del centre de cria de la perdiu xerra autòctona al Principat. Han destacat que juntament amb les instal·lacions d'Esterri d'Àneu, les d'Andorra són les úniques que hi ha als Pirineus, destinades a aquesta finalitat.

Un dels factor més important de la regressió de la perdiu xerra és l'abandonament progressiu dels conreus tradicionals i una modificació del paisatge que es tradueix en una pèrdua de l'hàbitat de l'espècie. El centre de cria s'inclou en el programa general de conservació de la biodiversitat a Andorra, en tant que espècie endèmica dels Pirineus i s'emmarca en els objectius de l'Estratègia de Biodiversitat d'Andorra.


Autor: Redacció


#andorra


#andorra





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno amplía los permisos y las pymes asumen la factura

La Seguridad Social abona la prestación, pero las empresas mantienen las cotizaciones y afrontan lo...


alt - Cámaras acaban mirando al bosque en LLoret

Miguel Moreno – presidente de la ECU de Lloret Blau

500.000 euros para vigilar Lloret… y las cámaras acaban mirando al bosque

La “ciberpolicía” es absolutamente necesaria porque implementa el limitado número de agentes d...