| *

Notícies més llegides



Andorra


Andorra

Autor: Redacció

Gelabert proposa a la reunió ministerial de Cultura de l’Organització dels Estats Iberoamericans que s’integrin els ODS en les decisions

Andorra  -  04/05/2018  -  18:07

Gelabert ha parlat dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, i ha explicat la iniciativa que ha dut a terme el Govern d’integrar-los en totes les decisions que es prenen al Consell de Ministres




La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert, ha intervingut aquest dijous en la 19a Conferencia Iberoamericana de Ministres de Cultura, que se celebra aquests dies a la capital de Guatemala. En el marc de la reunió, la ministra ha proposat als Estats Membres l’emparellament de les decisions dels seus governs amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible, per tal de donar-los més rellevància.

Gelabert ha parlat dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, i ha explicat la iniciativa que ha dut a terme el Govern d’integrar-los en totes les decisions que es prenen al Consell de Ministres. Així, ha parlat de l’èxit i la gratuïtat d’aquesta acció i per això ha animat al conjunt dels estats membres de la Cimera, que implementin aquesta pràctica, i ha proposat incloure-ho com a acord per a la declaració de la reunió ministerial.

Així mateix, la ministra ha indicat que la cultura està present en tots i cada un dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible, ja que la cultura està en la base de tots ells i necessiten de la seva aportació per al seu desenvolupament i progrés.

D’altra banda, en la seva intervenció la ministra ha presentat l’exemple de la intersectorialitat de la cultura, amb les activitats i tallers que es duen a terme a l’espai Artalroc. Així, ha indicat que les activitats estan pensades per a diferents tipus de públic i sempre evitant la passivitat dels participants.

La ministra ha argumentat que es busca transmetre la cultura sense esforç, de manera desenfadada, lúdica i participativa, i sota els principis de la necessitat de promoure l’accés al coneixement a través de la democratització de la cultura i l’enfortiment del paper social que té com a element d’integració de l’individu.


Autor: Redacció


#andorra


#andorra





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Criminalidad

Miguel Moreno, expresidente PP Lloret de Mar

Lloret, contra las cuerdas: una criminalidad que pone al límite a la policía

Los robos con fuerza en domicilios se han incrementado el 121,4% (28 en 2025 y 62 en 2026) y el trá...


alt - Salvador Illa  / GN

Xavier Rius

El melic de Salvador Illa

El president reclama que Catalunya deixi de mirar-se el melic mentre proclama que serà l’avantgua...