| *

Notícies més llegides



Catalunya


Barcelona

Autor: Redacció

Alcaldes i alcaldesses animen a participar en la Diada

Catalunya  -  07/09/2016  -  17:32

Han signat una carta on animem a participar en la gran mobilització de l'11 de Setembre i en defensa del dret a decidir





Alcaldes i alcaldesses de tot el territori i de diferents opcions polítiques han signat una carta on animem a participar en la gran mobilització de l'11 de Setembre i en defensa del dret a decidir. Un grup de la vintena d'alcaldes signants ha presentat la carta aquest dimecres a l'Arc de Triomf de Barcelona. L'alcalde de Cerdanyola del Vallès, Carles Escolà, ha estat l'encarregat de llegir  on es denuncia que, en els darrers anys, Catalunya s'ha vist abocada a mostrar «contínuament» la seva disconformitat pel seu encaix en un Estat que «no respecta aquesta democràcia, aquests drets bàsics i fonamentals que tenim col·lectivament com a nació». En el text es denuncia que l'Estat espanyol «engrandeix la problemàtica no mirant-la de cara, no dialogant i traspassant decisions de caire polític a un estament judicial» del que sempre genera dubtes la seva imparcialitat.

La carta defensa que el dret a decidir dels pobles està reconegut en tots els tractats internacionals i per aquest motiu es demana que «ens el deixin exercir» per poder mostrar d'«una vegada per totes, la voluntat del nostre poble».

Davant d'aquesta situació, els alcaldes signants animen a participar en la Diada «des de la nostra transversalitat política» i consideren que l'Onze de Setembre ha de ser una nova mobilització «per exigir, un cop més, el dret dels catalans i catalanes a decidir el nostre futur polític, dins o fora d'Espanya». Les mobilitzacions de la Diada d'aquest any es faran a Barcelona, Tarragona, Lleida, Salt i Berga.

En l'acte de presentació de la carta hi han intervingut els alcaldes i alcaldesses de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras; de Badalona, Dolors Sabater; de Sabadell, Juli Fernández; d'Argentona, Eudald Calvo i de Sant Cugat del Vallès, Mercè Conesa. Tots ells han defensat la «pluralitat» política dels signants de la carta i de la necessitat de fer una nova república catalana.

Fins a les 12 del migdia havien signat la carta, impulsada per un grup d'alcaldes, els alcaldes i alcaldesses de Badalona, Dolors Sabater (Guanyem); Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras (PDC); Sabadell, Juli Fernández (ERC); Argentona, Eudald Calvo (CUP); Sant Cugat del Vallès, Mercè Conesa (PDC); Cerdanyola del Vallès, Carles Escolà (Compromís per Cerdanyola); Manlleu, Àlex Garrido (ERC); Sant Vicenç dels Horts, Maite Aymerich (ERC); Ripollet, José Manuel Osuna (Decidim); Premià de Mar.- Miquel Buch (PDC); Girona, Marta Madrenas (PDC); Palamós, Lluís Puig (ERC); Celrà, Dani Cornellà (CUP); L'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni (ERC); Tortosa, Ferran Bel (PDC); Cervera, Ramon Royes (PDC); Balaguer, Jordi Ignasi Vidal (ERC); Solsona, David Rodríguez (ERC) i Mollerussa, Marc Solsona (PDC).


Autor: Redacció





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Maricarmen: seis días para una urgencia que llevaba décadas esperando

Más de 24.000 lanzamientos en 2025, una legislación conocida desde hace décadas y solo seis días...


alt - Feijóo en el Congreso de los Diputados / GN

Carles Enric

El PP pierde el relato

Feijóo corre el riesgo de confiar su llegada a La Moncloa al desgaste de Sánchez mientras el PP co...