| *

Notícies més llegides



La Selva


Blanes

Autor: Redacció

Detenen dos homes per estafar comerços de Blanes fent-se passar per funcionaris de l’Ajuntament

La Selva  -  05/06/2026  -  11:13

Els arrestats haurien aconseguit tres pagaments per valor de 1.750 euros i haurien intentat enganyar tres establiments més


Mossos d'Esquadra / © Gironanoticies.com

Mossos d'Esquadra / © Gironanoticies.com



Els Mossos d’Esquadra han detingut dos homes de 24 i 42 anys com a presumptes autors de tres delictes d’estafa i d’usurpació de funcions públiques després d’haver-se identificat falsament com a funcionaris de l’Ajuntament de Blanes.

Els fets es remunten a principis del mes de març, quan tres negocis de la població van ser víctimes d’una estafa telefònica. Segons la investigació, un home contactava amb els establiments i reclamava el pagament d’una suposada taxa d’escombraries, assegurant que el rebut havia estat retornat i que, si no s’abonava de manera immediata, s’hi aplicaria un recàrrec.

Els estafadors demanaven el pagament mitjançant transferència, Bizum o sol·licitant les dades d’una targeta de crèdit. Amb aquest mètode, van aconseguir tres pagaments: un de 1.150 euros i dos més de 300 euros, fins a un total de 1.750 euros.

Els autors es feien passar per funcionaris del servei de Tresoreria de l’Ajuntament de Blanes i utilitzaven un llenguatge administratiu i legal molt acurat, fet que donava credibilitat a l’engany i facilitava que les víctimes accedissin a pagar les quantitats reclamades.

La Unitat d’Investigació de Blanes va iniciar diverses indagacions que van permetre identificar dos homes com a presumptes autors dels fets. A més, els investigadors han constatat que els mateixos estafadors haurien intentat enganyar tres establiments més, tot i que en aquests casos no ho van aconseguir perquè els responsables dels negocis van desconfiar.

Els Mossos van detenir els dos homes la tarda del 2 de juny a Mataró com a presumptes autors d’un delicte d’estafa i d’usurpació de funcions públiques. La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.

Els arrestats, que tenen antecedents, van passar el 3 de juny a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Blanes.


Autor: Redacció


#blanes


#blanes





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Ràdio Llançà

Alícia Pérez

Censura, un trist WhatsApp i covardia política: com la batllessa de Llançà va decapitar la ràdio del poble

La batllessa de Junts va fulminar per WhatsApp Quim Agustí, creador i ànima de Ràdio Llançà, i ...


alt - il·luminació d’AliExpress

Alícia Pérez

I això és en què ens gastem els diners? La «il·luminació d’AliExpress» arriba a la Casa del Mar de Llançà

L’Ajuntament de Llançà brinda amb cava per una actuació pagada amb diners públics que deixa fo...