| *

Notícies més llegides



Política


Girona

Autor: Redacció

Carles Ribas denuncia una “pèrdua de respecte” en el tracte de l’Ajuntament de Girona cap a la ciutadania

Política  -  23/05/2026  -  22:36

L’advocat i exregidor critica el govern municipal de Lluc Salellas i alerta d’una situació “molt preocupant” en el servei públic


Carles Ribas - Ajuntament de Girona

Carles Ribas - Ajuntament de Girona



Crles Ribas




L’advocat i exregidor de l’Ajuntament de Girona, Carles Ribas, ha llançat aquest dissabte una nova crítica directa contra el govern municipal encapçalat per Lluc Salellas i els seus socis. Ribas ha denunciat, a través d’un vídeo, el que considera una degradació del tracte que rep la ciutadania per part del personal municipal i ha reclamat més respecte, responsabilitat i vocació de servei públic.

Segons Ribas, la situació actual a l’Ajuntament de Girona és “molt preocupant” i reflecteix una pèrdua de respecte cap als veïns i professionals que s’adrecen a l’administració per fer gestions o consultes. L’exregidor ha vinculat aquesta situació al clima generat sota l’actual govern municipal, que ha criticat amb duresa.

En el vídeo, Carles Ribas relata una experiència viscuda aquesta setmana quan es va posar en contacte amb l’Ajuntament de Girona per poder parlar amb uns tècnics municipals arran d’una problemàtica relacionada amb un client del seu despatx professional.

“Anècdota de la setmana preocupant, però simptomàtica de la realitat que hi ha respecte al servei públic i al tracte que rep el ciutadà”, ha afirmat Ribas. Segons ha explicat, en demanar poder contactar amb els tècnics, la resposta que va rebre va ser que aquests professionals “gairebé no hi eren” i que hi podia contactar l’endemà dins d’una franja horària determinada.

L’advocat assegura que, davant d’aquesta resposta, va formular una pregunta senzilla per saber si podia deixar constància telefònica de la seva consulta. Segons el seu relat, després d’un silenci, la tècnica que l’atenia li hauria respost: “Què vols fer-ho?  Amb senyals de fum?” Ribas ha qualificat aquesta resposta d’inacceptable i ha alertat que evidencia una crisi en la manera com l’administració es relaciona amb la ciutadania.

“Altament preocupant, la crisi del sistema”, ha manifestat l’exregidor, que ha insistit que tant els càrrecs polítics com els treballadors públics han de tenir clar que estan al servei dels ciutadans. En aquest sentit, ha remarcat que una resposta d’aquest tipus “denota que s’ha perdut totalment el respecte a qualsevol ciutadà que vol fer una pregunta senzilla a un tècnic que treballa per l’administració”.

Ribas ha aprofitat aquest episodi per reclamar una reflexió sobre el funcionament intern de l’Ajuntament de Girona i sobre la necessitat de recuperar una cultura administrativa basada en l’atenció correcta, la professionalitat i el respecte institucional. Segons l’exregidor, el problema no és només una anècdota puntual, sinó el símptoma d’una situació més profunda que afecta la relació entre l’administració municipal i els gironins.

Amb aquesta nova crítica, Carles Ribas torna a situar el focus sobre la gestió del govern municipal de Girona i sobre la qualitat del servei públic que s’ofereix des de l’Ajuntament. L’exregidor considera que el ciutadà ha de poder adreçar-se a l’administració amb garanties, rebre una resposta adequada i ser tractat amb el respecte que mereix qualsevol persona que demana informació o ajuda a una institució pública.


Autor: Redacció


#girona


#girona





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...


alt -

Narcís Oliveres

L’estafa de les pensions i el peatge d’un model migratori fallit

La nova pujada de les cotitzacions el 2027 desmunta la promesa que la immigració massiva salvaria l...