Salt
Autor: Redacció
El PSC denuncia que l’alcaldessa de Salt hauria signat ajuts a una entitat presidida pel seu marit
Política - 28/04/2026 - 12:55
Els socialistes alerten d’un possible conflicte d’interessos després de detectar una subvenció i una bestreta de 2.000 euros vinculades a Kinbedeball
El grup municipal del PSC de Salt va tornar a posar sobre la taula, en el ple d’abril, un possible conflicte d’interessos relacionat amb l’entitat Kinbedeball, en el marc del punt de donar compte dels decrets del mes de març.
Segons van exposar els socialistes durant la sessió, ja en el ple anterior havien advertit de la concessió d’una subvenció a aquesta entitat mitjançant un decret signat per la mateixa alcaldessa. En aquesta ocasió, el PSC va assenyalar que s’ha produït un nou episodi amb l’aprovació d’una bestreta de 2.000 euros del conveni amb la mateixa entitat, també formalitzada a través d’un decret amb la signatura de l’alcaldessa.
Aquest mitjà ha pogut saber que l’entitat Kinbedeball, que ha rebut aquests ajuts municipals, està presidida pel marit de l’alcaldessa, un fet que afegeix més rellevància política a les denúncies del grup socialista i que podria reforçar les sospites sobre un possible conflicte d’interessos en la tramitació d’aquests expedients.
Durant la intervenció, el portaveu socialista Joan Martin va remarcar que el fet que la situació es repeteixi “deixa de ser un cas puntual” i, al seu parer, evidencia una manera de gestionar expedients que afecten directament l’entorn personal de l’alcaldessa. En aquest sentit, els socialistes van recordar que el Codi d’Ètica i Bon Govern de l’Ajuntament estableix l’obligació d’evitar qualsevol conflicte entre interessos personals i responsabilitats institucionals.
El PSC va posar l’accent especialment en el fet que, després de l’advertència pública formulada en el ple anterior, no s’hauria produït cap rectificació. Al contrari, segons van exposar, s’ha tornat a intervenir directament en un expedient vinculat a la mateixa entitat, fet que consideren “especialment greu” des del punt de vista de l’exemplaritat institucional.
En el torn de donar compte dels decrets del mes anterior, els socialistes van reclamar explicacions al govern municipal sobre per què no s’ha produït l’abstenció de l’alcaldessa ni la delegació de la signatura en aquests expedients. També van insistir en la necessitat de reforçar els mecanismes de control per garantir la imparcialitat en la gestió dels ajuts públics.
Finalment, el grup municipal va advertir que situacions com aquesta poden afectar la confiança de la ciutadania en les institucions i va subratllar que, més enllà del compliment formal de la legalitat, la gestió dels recursos públics ha d’estar presidida per criteris d’exemplaritat, transparència i prudència.
Autor: Redacció











Radio en directo


