Barcelona
Autor: Redacció
Salvador Illa es reuneix amb l’ambaixador dels Estats Units a Espanya per reforçar les relacions institucionals
Política - 10/03/2026 - 19:42
El president de la Generalitat manté una trobada amb Benjamín León Jr. acompanyat del conseller d’Unió Europea i Acció Exterior, Jaume Duch
El president de la Generalitat, Salvador Illa, s’ha reunit amb l’ambaixador dels Estats Units a Espanya, Benjamín León Jr., en una trobada institucional que ha tingut lloc amb l’objectiu d’enfortir les relacions entre Catalunya i els Estats Units.
A la reunió també hi ha participat el conseller d’Unió Europea i Acció Exterior, Jaume Duch, que ha acompanyat el cap de l’executiu català en aquesta trobada diplomàtica amb el representant del govern nord-americà.
La reunió s’emmarca dins de l’activitat institucional del Govern per reforçar els vincles internacionals i les relacions amb socis estratègics, especialment en àmbits com la cooperació econòmica, institucional i cultural.
Durant la trobada s’han abordat diferents qüestions d’interès compartit i s’ha posat en relleu la importància de mantenir canals de diàleg i col·laboració entre Catalunya i els Estats Units, tant en l’àmbit institucional com en el de les relacions econòmiques i comercials.
Els Estats Units són un dels principals socis internacionals de Catalunya, tant pel que fa a les relacions comercials com a la presència d’empreses i inversions. En aquest context, el Govern de la Generalitat treballa per consolidar la presència catalana en l’escenari internacional i reforçar la cooperació amb aliats estratègics.
Autor: Redacció













Radio en directo


