Banyoles
Autor: Redacció
Banyoles inaugurarà el Centre d’Art amb una col·lecció d’obres de Miró, Picasso o Tàpies
Pla de l'Estany - 04/03/2026 - 14:44
El nou equipament cultural de la plaça Major obrirà el 27 de març amb una selecció d’obres de la col·lecció Gimferrer, una de les col·leccions privades més destacades del país
Banyoles comptarà a partir d’aquest mes de març amb un nou equipament cultural dedicat a les arts plàstiques. El Centre d’Art de Banyoles s’inaugurarà oficialment el divendres 27 de març a la plaça Major i s’incorporarà a la xarxa de museus municipals de la ciutat.
El nou centre acollirà la col·lecció Gimferrer, una de les col·leccions privades d’art més importants del país, formada per 136 obres d’artistes de gran rellevància internacional. En la seva obertura s’exposarà una selecció d’una setantena de peces d’autors com Joan Miró, Antoni Tàpies, Pablo Picasso, Eduardo Chillida, Antonio Saura, Marià Fortuny, Miquel Barceló o Rembrandt.
Un nou equipament cultural al centre de la ciutat
La creació del Centre d’Art és fruit de l’acord signat el desembre de 2022 entre l’Ajuntament de Banyoles i la família Gimferrer per a la donació de la col·lecció. El nou espai s’ha habilitat als edificis històrics del Molí de la Plaça i Can Teixidor, que han estat reformats per acollir una exposició semipermanent amb una selecció d’obres de la col·lecció.
L’exposició recorre diferents etapes i corrents artístiques, des de la pintura catalana i espanyola dels segles XIX i XX fins a les avantguardes i l’art contemporani, i inclou també peces d’art africà i oriental.
Inauguració institucional i jornades de portes obertes
L’acte institucional d’inauguració tindrà lloc el divendres 27 de març a les 11 del matí i comptarà amb la presència de l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, del col·leccionista Jordi Gimferrer i de la consellera de Cultura, Sònia Hernández Almodóvar.
El centre s’obrirà al públic l’endemà, dissabte 28 de març, també a les 11 del matí. Amb motiu de l’obertura s’han programat jornades de portes obertes gratuïtes els dies 28 i 29 de març, i del 3 al 6 d’abril, coincidint amb el període de Setmana Santa.
Una aposta per reforçar l’oferta cultural de Banyoles
La inauguració del Centre d’Art de Banyoles suposa un nou pas per reforçar l’oferta cultural de la ciutat i crear un espai municipal dedicat específicament a l’art.
La campanya de difusió del nou equipament s’ha desenvolupat sota el lema “Un espai per a l’art a Banyoles”, amb l’objectiu de posar en valor el paper de les arts plàstiques en la història cultural de la ciutat i projectar el nou centre com un punt de trobada, creació i difusió artística.
Autor: Redacció











Radio en directo


