| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Barcelona

Autor: Redacció

La Policia Nacional desmantella un grup criminal itinerant especialitzat en assalts violents a xalets de luxe

+ Notícies  -  26/02/2026  -  09:56

Cinc detinguts, dos a presó, en una operació amb la policia d’Albània contra una xarxa que actuava armada i amb sofisticades mesures de seguretat


pOLI

pOLI



La Policía Nacional, amb la col·laboració de la Policía de Albania, ha desarticulat un grup criminal itinerant presumptament dedicat a cometre robatoris amb violència en domicilis habitats utilitzant armes de foc. Els objectius eren principalment persones d’alt nivell adquisitiu residents en xalets i habitatges unifamiliars.

La investigació es va iniciar arran de quatre robatoris amb violència i intimidació comesos l’any 2024 a Marbella. Els autors amenaçaven i agredien les víctimes per forçar-les a revelar la ubicació de caixes fortes, joies, rellotges exclusius i diners en efectiu, una pràctica que els permetia obtenir el botí de manera ràpida i directa.

Vehicles d’alta gamma i matrícules doblades

Els integrants del grup es desplaçaven per tot el territori amb cotxes d’alta gamma i gran cilindrada, adquirits amb documentació falsificada o a nom de terceres persones. Durant els assalts vestien de negre, amb passamuntanyes, i es comunicaven mitjançant dispositius tipus walkie-talkie amb auriculars ocults al pit per evitar l’ús de telèfons mòbils.

Els investigadors han constatat que els vehicles podien arribar a circular amb fins a nou matrícules diferents, substituïdes per altres comprades en portals de compravenda i coincidents en marca i model. A més, el grup adoptava nombroses mesures de seguretat: pagaments en efectiu en benzineres, renovació constant de línies telefòniques —amb noves altes cada dues setmanes— i ús d’identitats falses o de tercers.

Assalts entre les 19.00 i les 02.00 hores

El modus operandi consistia a actuar habitualment entre les 19.00 i les 02.00 hores. Tres membres accedien a l’habitatge mitjançant escalo i forçament de portes o finestres, mentre un quart restava a l’exterior dins del vehicle per vigilar possibles moviments policials i facilitar una fugida ràpida.

El conductor, considerat una peça clau per la seva experiència al volant, no abandonava mai el cotxe i s’ubicava a pocs metres de l’immoble per no aixecar sospites. Un cop aconseguien el botí, l’amagaven en zulos situats en zones boscoses o apartades.

Operació internacional amb detencions a Albània, Barcelona i Benidorm

L’operatiu s’ha desenvolupat en dues fases. La primera va tenir lloc a Albània, amb quatre entrades domiciliàries i la detenció d’un dels investigats. Un altre membre va ser localitzat a Itàlia, on es va activar una Ordre Europea de Detenció i Entrega.

La segona fase es va executar a Barcelona el gener passat, amb dues entrades i la detenció de dos homes. En els escorcolls es van intervenir més de 10.500 euros en efectiu, quatre rellotges de luxe i diversos bolsos d’alta gamma valorats en més de 50.000 euros.

També es va detenir a Benidorm un altre membre del grup, posteriorment extradit a Itàlia per una ordre europea vigent. Finalment, els quatre principals detinguts han passat a disposició judicial com a presumptes responsables de delictes de pertinença a grup criminal, robatori amb violència, lesions i falsedat documental, i dos d’ells han ingressat a presó.

La investigació continua oberta i no es descarten noves detencions.


Autor: Redacció


#policianacional


#policia





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...


alt -

Narcís Oliveres

L’estafa de les pensions i el peatge d’un model migratori fallit

La nova pujada de les cotitzacions el 2027 desmunta la promesa que la immigració massiva salvaria l...