| *

Notícies més llegides



Alt Empordà


L'Escala

Autor: Redacció

L'Escala preveu reobrir l'accés al bany a cala Illa Mateua aquest estiu després de quatre anys

Alt Empordà  -  12/02/2026  -  11:50

Alternativa per l'Escala ha reclamat insistentment més seguretat a la zona, on hi ha hagut despreniments


Eva Maria Trias

Eva Maria Trias



L'Ajuntament de l'Escala preveu reobrir aquest estiu l'accés als banyistes a la cala Illa Mateua, que està restringit des de fa quatre anys pel risc de despreniments. Ara l'Ajuntament ja ha adjudicat el contracte perquè una empresa consolidi el talús abans de l'estiu.

L'any 2022 es van desprendre dues roques de grans dimensions a la zona, i per evitar riscos, l'espai es va tancar amb una petita tanca i un rètol. En tot aquest temps que la cala ha estat tancada, molts banyistes han fet cas omís als rètols d'alerta i hi han accedit igualment, saltant la petita tanca, tot i les reiterades demandes d'Alternativa per l'Escala de posar més mesures de seguretat per evitar riscos. Des de la seva entrada al ple de l'Escala, el 2023, Alternativa ha portat en múltiples ocasions aquesta qüestió al ple, demanant més control d'accessos i acusant el govern municipal d'"inacció" i també reclamant que es posés fil a l'agulla per poder recuperar el paratge per al bany sense que hi hagués perill per ningú.

Finalment, després d'estira-i-arronsa entre Costes i el consistori, i davant la insistència d'Alternativa per l'Escala, s'hi actuarà. L'acció, pressupostada en uns 56.000 euros, es finançarà amb fons Next Generation. 


Autor: Redacció


#lescala


#lescala





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...