Sílvia Orriols
Aquest diumenge, Ripoll ha viscut una jornada festiva i participativa amb la celebració de la recerca del “Patufet Torronaire”, una activitat que ha omplert els carrers de famílies, infants i veïns amb ganes de jugar i descobrir racons emblemàtics del municipi.
La batllessa de Ripoll, Sílvia Orriols, ha explicat durant l’acte que la Iaia Angeleta no ha pogut ser present: “La Iaia Angeleta avui no ens podrà acompanyar. Em fa dir que li sap molt de greu i, evidentment, mirarà de venir el dia que donem els torrons. Per poder fer aquest joc”, ha assenyalat. Orriols ha remarcat que el joc consisteix precisament en la recerca del Patufet Torronaire, una proposta pensada per recuperar la imaginació, la tradició oral i el vincle amb el poble.
La batllessa també ha volgut contextualitzar històricament una de les pistes del recorregut, recordant que “fa segles, quan la muralla era dempeus, els forasters entraven a Ripoll per aquí”, en referència a l’entorn del pont del Raval, punt clau tant del joc com de la història del municipi. Aquest relat ha ajudat els participants a connectar el joc amb el passat medieval de Ripoll, afegint un component cultural i pedagògic a l’activitat.
El primer participant a completar la recerca i arribar al pont del Raval ha estat Oriol Putellas, que s’ha proclamat guanyador i s’ha endut com a premi 10 quilos de Torrons Vicens, un obsequi molt celebrat pels assistents.
Des de l’organització s’ha valorat molt positivament la resposta ciutadana i s’ha posat en relleu l’esperit de comunitat que generen iniciatives com aquesta, que combinen joc, història i tradició nadalenca, i que consoliden Ripoll com un municipi actiu i compromès amb la cultura popular.
Autor: Redacció














Radio en directo


