| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Egara

Autor: Redacció

Màxima alerta antiterrorista a Catalunya aquest Nadal amb reforç policial als punts sensibles

+ Notícies  -  17/12/2025  -  15:19

Els Mossos d’Esquadra mantenen el nivell 4 sobre 5 d’amenaça terrorista i intensifiquen la vigilància a mercats de Nadal, espais religiosos i zones de gran afluència


Mossos d'Esquadra / GN

Mossos d'Esquadra / GN



Els Mossos d’Esquadra han activat un reforç especial del dispositiu policial de Nadal després d’una reunió celebrada a Egara amb la cúpula del cos, en el marc del Gabinet de Coordinació Antiterrorista, amb la participació del director general de la Policia, Josep Lluís Trapero, i els màxims comandaments policials. La trobada ha servit per analitzar el context actual de risc i confirmar el manteniment del nivell 4 sobre 5 d’alerta antiterrorista a Catalunya durant el període nadalenc.

Tal com ja es va comunicar en una nota informativa prèvia del passat 7 de desembre, el dispositiu preveu incrementar la presència policial i les mesures de prevenció en espais amb grans concentracions de persones, especialment mercats de Nadal, eixos comercials, celebracions litúrgiques, centres de culte, infraestructures de transport i altres objectius considerats sensibles o crítics. El reforç es mantindrà fins al 8 de gener, coincidint amb el període de més activitat ciutadana.

Segons la Direcció General de la Policia, el nivell 4/5 implica extremar les mesures de vigilància, protecció i autoprotecció policial, tant amb serveis uniformats com de paisà. L’activitat preventiva se centra també en edificis diplomàtics i governamentals, zones esportives i culturals amb gran afluència, així com en interessos vinculats a Israel, en relació amb l’actual context internacional.

Durant la reunió s’ha dut a terme una anàlisi detallada de l’escenari de seguretat a Catalunya i a escala internacional, marcada per atemptats recents a Austràlia i atacs terroristes frustrats arreu d’Europa, fets que confirmen que el risc és real i persistent. En aquest context, els Mossos d’Esquadra treballen en coordinació constant amb altres cossos policials i serveis d’intel·ligència.

Paral·lelament, el dispositiu de Nadal posa especial atenció en la prevenció de la ciberdelinqüència, especialment de les estafes virtuals. Durant el període nadalenc passat, entre l’1 de desembre de 2024 i el 7 de gener de 2025, es van registrar 5.519 estafes en línia, amb 844 víctimes majors de 65 anys, que representen el 15,3% del total, una dada que preocupa especialment els responsables policials.

Els Mossos subratllen que la seguretat és una prioritat absoluta en un context de gran mobilitat ciutadana, actes multitudinaris i tensió internacional, i recorden la importància de la prevenció, la vigilància i la col·laboració ciutadana per garantir unes festes de Nadal segures arreu de Catalunya.


Autor: Redacció


#mossos


#mossos





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Trabaja más, cobra menos y paga la factura

En 2027 volverán a subir las cotizaciones para reforzar el sistema de pensiones. La receta vuelve a...


alt -

Narcís Oliveres

L’estafa de les pensions i el peatge d’un model migratori fallit

La nova pujada de les cotitzacions el 2027 desmunta la promesa que la immigració massiva salvaria l...