| *

Notícies més llegides



El Ripollès


Ripoll

Autor: Redacció

Ripoll acull per primera vegada l’exposició “Història de Catalunya amb Playmobil”

El Ripollès  -  27/10/2025  -  11:56

La mostra, organitzada per l’associació ClicksGirona amb el suport de l’Ajuntament i el Museu Etnogràfic, es podrà visitar els dies 1, 2, 8 i 9 de novembre a l’església de Sant Pere


 La Història de Catalunya amb ‘Playmobil’, a Ripoll

La Història de Catalunya amb ‘Playmobil’, a Ripoll



L’església de Sant Pere de Ripoll serà l’escenari, a partir del 1 de novembre, de la inauguració de l’exposició “Història de Catalunya amb Playmobil”, una proposta única organitzada per l’associació ClicksGirona amb el suport de l’Ajuntament de Ripoll i la col·laboració del Museu Etnogràfic de Ripoll. L’acte inaugural, que tindrà lloc a les 12 del migdia, comptarà amb l’actuació musical de Jordi Soler.

La mostra es podrà visitar els dies 1, 2, 8 i 9 de novembre, en horari de 10 a 14 h i de 16 a 20 h, i inclourà botigues de col·leccionisme, el concurs “Click perdut” i una fira solidària a benefici de la Fundació Guifré.

A través d’un recorregut per 17 diorames temàtics, l’exposició convida a redescobrir els fets més rellevants de la història de Catalunya, tant nacionals com locals. Serà la primera vegada que s’organitza una mostra d’aquestes característiques al país, reunint alguns dels millors dioramistes de Catalunya i peces provinents de col·leccions privades de gran valor històric i artístic.

Entre els diorames més destacats hi ha el dedicat al 1714, exposat anteriorment a Barcelona durant la commemoració dels 300 anys de la desfeta, o el del Primer d’Octubre de 2017, que havia estat mostrat a Vic i retirat a petició de la Policia Nacional. També hi figura el del Timbaler del Bruc, que inclou una de les col·leccions més importants d’Europa de soldats napoleònics.

Ripoll també tindrà un paper protagonista amb dues creacions pròpies: “Ripoll, Bressol de Catalunya” i “L’Apocalipsi de Ripoll 1839”, que permetran als visitants endinsar-se en la història i la identitat de la vila comtal.

L’exposició estarà oberta també per als centres educatius, que podran visitar-la els dies 3, 4, 5, 6 i 7 de novembre amb reserva prèvia.

Amb aquesta proposta, Ripoll reforça la seva aposta per la divulgació històrica i cultural a través d’un format didàctic i familiar, que combina oci, creativitat i aprenentatge en un entorn emblemàtic del patrimoni local.


Autor: Redacció


#ripoll


#ripoll





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Maricarmen: seis días para una urgencia que llevaba décadas esperando

Más de 24.000 lanzamientos en 2025, una legislación conocida desde hace décadas y solo seis días...


alt - Feijóo en el Congreso de los Diputados / GN

Carles Enric

El PP pierde el relato

Feijóo corre el riesgo de confiar su llegada a La Moncloa al desgaste de Sánchez mientras el PP co...