| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Tarragona

Autor: Redacció

La Policia destapa un frau d’1,5 milions d’euros en la tutela de menors estrangers

+ Notícies  -  23/10/2025  -  10:05

L’operació “AME” es tanca amb 30 detinguts i 22 menors retornats als seus pares després de comprovar l’abandonament deliberat per obtenir beneficis administratius


Policia Nacional

Policia Nacional



La Policia Nacional ha desarticulat a la província de Tarragona una xarxa que practicava un frau al sistema de protecció de Menors Estrangers No Acompanyats (MENA). Segons fonts policials, l’operació “AME” ha posat al descobert un modus operandi consistent en l’abandonament intencionat de menors per part dels seus progenitors amb l’objectiu d’explotar els recursos assistencials i de tutela de l’Estat espanyol.

La investigació, iniciada el novembre de 2023, ha permès identificar 124 expedients de menors en centres de protecció de la província que complien aquest patró. Després de l’anàlisi de 109 d’aquests casos, s’han detingut 30 persones i 22 menors han estat retornats a les seves famílies amb el corresponent cessament de tutela per part de la Direcció General de Prevenció i Protecció a la Infància i l’Adolescència.

Segons la Policia Nacional, els pares portaven els fills a Espanya amb visats de turisme tipus C i, un cop al territori, els abandonaven prop de comissaries o centres de menors. Els joves, seguint instruccions dels progenitors, es declaraven en situació de desemparament per poder accedir al sistema de protecció. L’objectiu final era traspassar a l’administració pública els costos de manutenció, educació i sanitat, i facilitar així una futura reagrupació familiar o residència legal.

Els investigadors han detectat dos perfils principals: famílies amb nivell adquisitiu mitjà-alt, que abandonaven els menors i tornaven al seu país mantenint visites periòdiques; i pares amb menys recursos que romanien a Espanya i mantenien contacte telefònic amb els fills.

Aquest frau suposa un prejudici econòmic de més d’1,58 milions d’euros per a les arques de la Seguretat Social. El cost de manteniment d’aquests menors oscil·la entre 31 i 140 euros diaris.

La UCRIF (Unitat Central de Xarxes d’Immigració Ilegal i Falsedats Documentals) ha treballat de forma coordinada amb la Direcció General de la Generalitat, que ha facilitat informes sobre els menors potencialment afectats. Els pares localitzats han estat acusats de presumpte abandonament de menors, afavoriment de la immigració il·legal i frau a l’administració.

Segons fonts policials, la col·laboració institucional ha estat clau per protegir l’interès superior del menor i preservar la integritat dels recursos públics, en una operació que continua oberta amb més expedients sota investigació.


Autor: Redacció


#policia


#policia





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Mohamed VI de Marruecos

Carles Enric

Jabaroot quiere fulminar la monarquía marroquí

La ofensiva contra el aparato de seguridad marroquí apunta a una estrategia capaz de quebrar el Maj...


alt - Ajuntament de Llançà

Alícia Pérez

Pa i circ mentre Llançà s’enfonsa

L’Ajuntament converteix una agenda d’esdeveniments sobrecarregada i mediocre en una cortina de f...