| *

Notícies més llegides



Alt Empordà


Castelló d'Empúries

Autor: Redacció

El 33è Terra de Trobadors de Castelló d’Empúries presenta un programa amb més de 200 activitats

Alt Empordà  -  28/08/2025  -  17:19

La gran festa de recreació medieval se centra per primera vegada en el poble en lloc del poder comtal


Presentació de la programació del 33è Terra de Trobadors

Presentació de la programació del 33è Terra de Trobadors



L’Ajuntament de Castelló d’Empúries ha presentat la programació del 33è Terra de Trobadors, la gran festa de recreació medieval que se celebrarà del 12 al 14 de setembre, i que enguany té com a fil conductor el primer cens del Comtat d’Empúries, realitzat el 1446. L’edició d’aquest any comptarà amb més de 200 activitats repartides en una vintena d’escenaris del municipi, i mobilitzarà unes 700 persones entre entitats, companyies, paradistes i organització.

El regidor de Cultura i Patrimoni, Josep Maria Gironella, ha destacat la importància de la beca de recerca històrica, que des de fa tres anys dota de contingut científic cada edició de la festa. En aquesta ocasió, la investigació de l’historiador Carles Vela Aulesa ha aportat noms de caps de família de la vila, oficis, detalls del govern municipal i la gestió dels impostos. La directora artística del festival, Xènia Gasull, ha subratllat que un dels grans reptes ha estat traduir aquest estudi en una programació fidel i atractiva per al públic.

Una de les principals novetats és que, per primera vegada, el Terra de Trobadors posa el focus en la població i la corporació municipal de la vila, deixant de banda les figures de la casa comtal. Aquesta aposta s’ha volgut reflectir també en el cartell oficial, protagonitzat per cinc personatges representatius del segle XV: un religiós, la comtessa, un cavaller, un paraire i una bugadera, vinculats a entitats locals com la Cort d’Empúries, Les Bugaderes, Tequatre i Despertaferro.

L’alcaldessa de Castelló d’Empúries, Anna Massot, ha posat en valor el paper fonamental de les més de 300 persones d’associacions locals que hi participen: “Un dels trets diferencials del Terra de Trobadors és la implicació de tot el poble, a més de la programació i el rigor històric que l’han consolidat com un esdeveniment cultural i turístic de primer ordre.”


Autor: Redacció


#terradetrobadors


#terradetrobadors





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...