| *

Notícies més llegides




Tarragona


Tarragona

Autor:

La Diputació reuneix prop d'un centenar d'alcaldes i regidors de les Terres de l'Ebre.

Tarragona  -  22/10/2013  -  21:48

Aquest pla està dotat amb prop de 17 milions d'euros.


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM



Prop d'un centenar d'alcaldes i regidors de les Terres de l'Ebre s'han reunit aquesta tarda a l'Escola d'Art i Disseny de la Diputació a Tortosa amb l'objectiu de conèixer amb detall la distribució de recursos del Pla d'Acció Municipal (PAM), que va aprovar el Ple de la institució el dia 27 de setembre, en benefici del món local de la demarcació. Prop de 17 milions d'euros que serviran per fer realitat noves inversions i per ajudar a sufragar les despeses corrents dels municipis i les entitats municipals descentralitzades. Aquesta dotació forma part dels 73,5 milions d'euros que la Diputació de Tarragona destinarà amb aquest objectiu al llarg del període 2012-2017.

La presentació ha anat a càrrec del president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, qui ha qualificat el PAM com “una eina imprescindible per al món local”, que actualment té grans dificultats econòmiques, en especial els municipis petits. En aquest sentit, ha recordat que, de fet, per a la institució els municipis són la primera referència d'actuació, motiu pel qual vetlla per donar resposta a les necessitats i inquietuds dels ajuntaments del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre. D'altra banda, Poblet s'ha mostrat molt satisfet de “poder donar aquesta embranzida al municipalisme”, tot destacant que “la Diputació ha hagut d'optimitzar recursos i fer molts esforços per poder donar més als municipis en temps de crisi”. En aquest sentit, ha fet referència a l'evolució de les dotacions del PAM al llarg dels anys, tot destacant que “la dotació del PAM per aquest any és més alta que la dotació sencera dels plans quadriennals 1992-1995 i 1996-1999”.

A l'acte, també hi han participat el vicepresident de la Diputació i president de la Comissió Informativa del Servei d’Assistència Municipal, Josep Ma Cruset; el diputat delegat del Pla d’Acció Municipal, Daniel Masagué, i el delegat de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarès.

El PAM: una eina imprescindible per al món local
La dotació del PAM d'aquest any ascendeix a 16.610.340,84 euros i dóna resposta a prop de 200 peticions fetes des dels ens locals de la demarcació, ja sigui a través del programa d'Inversions o del de Despesa Corrent. Pel que fa al programa d'Inversions, aquest està destinat a l'execució d'obres i l'adquisició de béns que afectin serveis de competència municipal. La Diputació de Tarragona aporta una quantitat màxima corresponent al 95% del pressupost, segons els criteris establerts a les bases. La dotació total del programa d'Inversions és de 9.655.638,51 euros.

D'altra banda, a través del programa de Despesa Corrent, la Diputació subvenciona fins al 100% del cost de la sol•licitud, per tal de fer front als càrrecs derivats de la reparació, manteniment i conservació d'edificis i equipaments públics, i d'aquells relacionats amb l'enllumenat públic, vies públiques, parcs i jardins, transport col•lectiu urbà i serveis  generals. En total, la dotació per al programa de Despesa Corrent és de 6.954.702,33 euros.






Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Ceuta

Carles Enric

Mehdi, el «Pollo Carvajal» de Marruecos, con Ceuta de fondo

Un antiguo número dos de la inteligencia marroquí amenaza con destapar los secretos más oscuros d...


alt - Ràdio Llançà

Alícia Pérez

Censura, un trist WhatsApp i covardia política: com la batllessa de Llançà va decapitar la ràdio del poble

La batllessa de Junts va fulminar per WhatsApp Quim Agustí, creador i ànima de Ràdio Llançà, i ...