Girona
Autor: Redacció
Asetrans llança dues campanyes per dignificar el transport per carretera i captar nous conductors
+ Notícies - 02/06/2025 - 11:14
L’associació de transportistes de Girona denuncia la manca de professionals i reclama reconeixement per un sector que considera essencial per a la societat
Asetrans, l'Associació de Transportistes de Girona, ha anunciat el llançament imminent de dues campanyes per reivindicar el paper essencial del transport per carretera i combatre el dèficit crònic de conductors que afecta el sector. L’anunci s’ha fet durant la IV Jornada anual del transport celebrada divendres passat a l’Auditori Palau de Congressos de Girona, que va congregar 240 assistents.
Ambdues iniciatives s’han ideat per millorar la percepció pública de la professió i promoure el relleu generacional en un àmbit que, segons l’entitat, pateix una manca de reconeixement social i una plantilla envellida. Segons dades d’Asetrans, més del 65% de les mercaderies a l’Estat espanyol es mouen per carretera, però calen més de 15.000 professionals per cobrir les necessitats actuals.
Les noves campanyes, dissenyades per l’agència Club Creatiu i coordinades per Txell Rabionet i Xavier Fontané, compten amb el suport del Departament de Territori de la Generalitat, a través de la línia d’ajuts TER043-24-000019.
Durant la jornada també es va dur a terme l’assemblea anual d’Asetrans, on es va presentar la memòria d’activitats de 2024. Aquesta reflecteix més de 1.000 alumnes formats, més de 4.000 gestions realitzades i una situació econòmica sanejada. L’associació aplega actualment 388 associats, 200 clients anuals i una flota conjunta de 3.500 vehicles.
L’acte va incloure un reconeixement a figures destacades com Enric Ticó, expresident de CIMALSA, i Fina Jarque, directora financera recentment jubilada. També es va fer un homenatge genèric a les empreses locals de transport de viatgers que han cessat la seva activitat durant l’última dècada, amb referència especial a la pel·lícula guardonada ‘El 47’.
La conferència central va anar a càrrec de Bruno Pérez Juncà, pèrit judicial informàtic i professor de la Universitat de Barcelona, qui va alertar sobre la vulnerabilitat del sector davant els ciberatacs. Amb el títol “Un ciberatac no te’l pots permetre”, va remarcar la necessitat de protegir digitalment les empreses de transport, atès que són un pilar estratègic en ple procés de digitalització.
Asetrans, fundada el 1977, és la patronal més representativa del transport per carretera a les comarques gironines. Ofereix formació homologada (ADR, CAP) i promou serveis des de la Central Integrada de Mercaderies (CIM) de la Selva, inaugurada l’octubre de 2021 amb el suport de CIMALSA.
Autor: Redacció











Radio en directo


