En una reunió informal els dos alcaldes han intercanviat informació de l’expedient per a la creació de l'entitat municipal descentralitzada (EMD) de l'Estartit que recentment ha estat aprovada pel Ple municipal.
L’Alcalde de Castelló d’Empúries ha volgut conèixer de primera mà el funcionament del procés constituent, els avantatges i inconvenients de l’existència d’aquest ens, atès que s’està estudiant la possibilitat de creació d’una EMD a Empuriabrava.
Aquest procés comportaria un seguit d’estudis que determinessin la seva viabilitat i en última instància seria la Generalitat de Catalunya qui ho ha d’autoritzar.
Una Entitat Municipal Descentralitzada és un tipus d'entitat d'àmbit territorial inferior al municipi (EATIM), és a dir un govern local per sota d'un municipi, una autonomia a l'interior d'un municipi . El Ple Municipal ha de prendre l’acord i determinar les competències que d’acord amb la llei ha d’assumir l’entitat.
Entre d’altra normativa d’aplicació, l'article 86.7 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya estableix que "Les concentracions de població que dins d'un municipi formin nuclis separats es poden constituir en entitats municipals descentralitzades. La llei els ha de garantir la descentralització i la capacitat suficients per a portar a terme les activitats i prestar els serveis de llur competència."











Radio en directo


