| *

Notícies més llegides




Turisme


Lloret de Mar

Autor: Redacció

El PP denuncia que Lloret de Mar s'ha convertit en 'un gegant turístic amb els peus de fang'

Turisme  -  23/10/2024  -  23:32

Miguel Moreno alerta que les pernoctacions de turistes encara no igualen les d'abans de la pandèmia


Lloret de Mar / Jordi Vich Navarro

Lloret de Mar / Jordi Vich Navarro



El PP denuncia que Lloret de Mar s'ha convertit en "un gegant turístic amb els peus de fang", ja que les dades oficials de pernoctacions turístiques encara no igualen les del 2019, l'any anterior a la pandèmia. Els populars denuncien que el municipi ho fia tot a un model "insostenible" a llarg termini que incideix negativament en la vida dels veïns.

El president del PP de Lloret, Miguel Moreno, constata que les dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE) evidencien que es registren menys pernoctacions que fa cinc anys. L'acumulat de gener a setembre presenta 140.163 pernoctacions menys (-3,0%) respecte al mateix període del 2019.

Moreno alerta de la dependència gairebé total del turisme de masses, sobretot del turisme jove de baix poder adquisitiu, i reclama una aposta pel turisme de qualitat.

"El model de sol-platja és especialment vulnerable a les crisis i les fluctuacions econòmiques i obliga a dissenyar i comercialitzar paquets turístics d'il·lusió que contrarestin les preferències dels turistes cap a destinacions més sostenibles. Lloret de Mar porta anys, massa, associat a un turisme de masses i de baix nivell econòmic, orientat especialment a la festa", lamenta. Assenyala que tot i que aquest perfil de turista genera beneficis "immediats", enquista un model insostenible a llarg termini "per l'impacte que té al desgast dels serveis, a la infraestructura pública i principalment pel deteriorament de la imatge de la destinació".

A més, apunta que la sobrecàrrega turística deteriora la qualitat de vida dels residents i del medi ambient local, amb problemes com la contaminació acústica i mediambiental i la pèrdua d'identitat cultural, a més de la precarietat laboral i estacional del sector.

Moreno reclama que Lloret se centri a captar turisme de qualitat i doti el municipi de serveis sostenibles i infraestructures, a més de promocionar la cultura local i potenciar el benestar dels veïns. "Sembla, però, que les polítiques actuals estan allunyades d'aquest tipus de transformació", diu Moreno.


Autor: Redacció


#lloret


#lloret





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Laura Borràs

Carles Enric

Laura Borràs. No todos los chorizos son iguales

El Gobierno rebaja a dos años la pena de prisión de la expresidenta del Parlament y demuestra que,...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

España arde y la política descansa

El Gobierno no puede escudarse en las autonomías y la oposición debe pasar de las críticas a la a...