| *

Notícies més llegides



El Ripollès


Llanars

Autor: Redacció

Entra en servei el nou tram de la via ciclista del Ter entre Llanars i Vilallonga de Ter

El Ripollès  -  27/09/2024  -  13:59

El Departament de Territori inaugura un nou tram de 2,4 quilòmetres de la via ciclista amb una inversió d’1,8 milions d’euros, en el marc de l’estratègia per fomentar la mobilitat sostenible


Nou tram de la via ciclista del Ter entre Llanars i Vilallonga de Ter

Nou tram de la via ciclista del Ter entre Llanars i Vilallonga de Ter



Aquest divendres s'ha posat en servei el nou tram de la via ciclista del Ter entre els municipis de Llanars i Vilallonga de Ter, al Ripollès. Aquesta infraestructura, impulsada pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, té una longitud de 2,4 quilòmetres i ha comptat amb una inversió d'1,8 milions d’euros. El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal i Farreras, ha visitat la nova via, que forma part d’un projecte més ampli que unirà Sant Joan de les Abadesses amb Setcases, creant una ruta de 26 quilòmetres destinada a ciclistes i vianants.

El tram inaugurat transcorre paral·lel a la carretera GIV-5264, iniciant-se a la sortida de Llanars i arribant fins a Vilallonga de Ter. Inclou infraestructures com una rampa adjacent a un mur per salvar el desnivell amb la carretera, una passera sobre el torrent Gran i un calaix de formigó per creuar el torrent de la Paloma. A l’entrada del nucli de Vilallonga de Ter, la via travessa a nivell la GIV-5264 amb un nou pas semaforitzat per garantir la seguretat dels usuaris.

Un projecte en expansió per fomentar la mobilitat sostenible

La nova via ciclista del Ter donarà continuïtat a la coneguda ruta del Ferro i del Carbó, que actualment enllaça Ripoll amb Sant Joan de les Abadesses, i s’allargarà fins a Setcases amb la construcció de nous trams, que representaran una inversió total de 10 milions d’euros. Entre els trams ja finalitzats, es troben el de Sant Joan de les Abadesses fins al pont del Reixac; el tram entre el pont de Perella i Sant Pau de Segúries; el tram del camí del càmping i el pont de les Rocasses fins a Camprodon, i el tram entre Camprodon i Llanars.

Paral·lelament, el Departament està impulsant les obres de connexió d’altres trams, com el de Camprodon-Llanars i Llanars-Vilallonga de Ter, així com el de Sant Pau de Segúries fins al pont de la Rovira, amb l’objectiu de completar tota la xarxa ciclable de la comarca.

Una infraestructura clau per a la mobilitat i el turisme

La via ciclista del Ter no només facilitarà els desplaçaments diaris i el lleure dels veïns de la comarca, sinó que també es convertirà en un atractiu turístic que potenciarà la connectivitat amb altres rutes com la xarxa cicloturística transfronterera Pirinexus. A més, s’enllaçarà amb la nova connexió en desenvolupament entre Sant Joan de les Abadesses i Olot, que donarà continuïtat a la Ruta del Carrilet, convertint-se en un eix vertebrador del cicloturisme a la zona.

El Govern de la Generalitat segueix treballant en l’ampliació de la xarxa de vies ciclistes, en el marc de l’Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, amb l’objectiu de promoure una mobilitat activa i descarbonitzada, afavorint així la transició cap a un model de transport més sostenible i respectuós amb el medi ambient.


Autor: Redacció


#xarxaciclista


#xarxaciclista





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Maricarmen: seis días para una urgencia que llevaba décadas esperando

Más de 24.000 lanzamientos en 2025, una legislación conocida desde hace décadas y solo seis días...


alt - Feijóo en el Congreso de los Diputados / GN

Carles Enric

El PP pierde el relato

Feijóo corre el riesgo de confiar su llegada a La Moncloa al desgaste de Sánchez mientras el PP co...