| *

Notícies més llegides



+ Notícies


Lloret de Mar

Miguel Moreno (President asociació Lerbycop)

Alarmant decadència de Lloret de Mar

+ Notícies  -  28/08/2024  -  13:48

La transformació de Lloret de Mar d’un icona turística a una ciutat marcada per la inseguretat i l’incivisme exigeix una acció urgent i decidida per part de les autoritats locals




Lloret de Mar projecta dues imatges diametralment oposades. D’una banda, la irreal que alguns intenten vendre: “Aquí no passa res i tot va fenomenal”. De l’altra, la realitat palpable: una alarmant decadència que afecta a tots els aspectes de la vida al municipi i que els residents pateixen diàriament.

Actualment, Lloret s’ha convertit en sinònim d’inseguretat ciutadana. La plantilla de la Policia Local és insuficient, la qual cosa ha portat a una vigilància mínima que no aconsegueix proporcionar la pau, tranquil·litat i benestar que els veïns necessiten. Els carrers estan bruts, descuidats, insegurs i sorollosos. La venda de drogues s’ha estès a diverses zones, l’incivisme juvenil i el turisme de borratxera han substituït el turisme familiar i de qualitat, i la prostitució i l’oci nocturn descontrolat són problemes que s’agreugen dia a dia.

Lloret de Mar, que abans era l’icona turística internacional de la Costa Brava, ja no és la ciutat màgica que captivava els turistes i aconseguia fidelitzar-los. Avui, el turisme familiar i amb economia sanejada ha estat substituït per un turisme descontrolat i de borratxera que afecta greument l’harmonia i el descans veïnal. Aquest tipus de turisme, amb recursos econòmics limitats, és sorollós i genera una sensació d’inseguretat que cada cop més residents perceben.

L’incivisme s’ha apoderat dels carrers i la sensació generalitzada és que aquells que haurien de corregir aquesta situació semblen viure en una altra dimensió, romanent impassibles davant una inacció que resulta incomprensible. És descoratjador que la majoria dels residents defineixin Lloret de Mar com una ciutat bruta, insegura i violenta. La prostitució, la droga i la delinqüència caminen a les seves amples, i la manca de recursos policials impedeix que l’ordre prevalgui, fent que les ordenances siguin poc més que paper mullat.

Davant aquesta situació, les veïnes i veïns de Lloret exigeixen:

  • Seguretat ciutadana: un augment de policies locals, complementat amb efectius de la Policia Nacional, Mossos d’Esquadra i Guàrdia Civil.
  • Pau i tranquil·litat: garantir el benestar i la llibertat que necessiten els residents.
  • Carrers nets i segurs: lliures de sorolls i comportaments incívics.
  • No a la venda de drogues: actuar contra la distribució d’estupefaents que afecta diverses zones del municipi.
  • Actuar contra l’incivisme juvenil: frenar el comportament descontrolat i alcoholitzat d’alguns joves.
  • Rebuig al turisme de borratxera: substituir-lo per un turisme familiar i de major poder adquisitiu.
  • Eradicació de la prostitució: que està molt estesa a la ciutat.
  • Control de l’oci nocturn: implementar formats i horaris que eliminin l’incivisme i assegurin la tranquil·litat dels veïns.
  • Vigilància del compliment de les ordenances: actuar contra aquells que les incompleixen.
  • Diversificació de l’oferta turística: per rebre turistes durant tot l’any, no només a l’estiu.
  • Foment de nous models empresarials: atraure inversió nacional i estrangera que garanteixi l’ús del sòl industrial.

La inseguretat que assola Lloret és un problema que requereix una solució urgent i decidida. És crucial que les autoritats locals prenguin consciència de la gravetat de la situació i actuïn de manera efectiva per restaurar la confiança dels veïns en el benestar i el futur de la ciutat. És necessari dissenyar i implementar una fulla de ruta que permeti eradicar la delinqüència i retornar a Lloret la tranquil·litat i seguretat que tant necessita.


Autor: Miguel Moreno (President asociació Lerbycop)


#lloret


#lloret





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

El Gobierno también cobra del alquiler: ¿es un fondo buitre?

Si el Gobierno exige sacrificios a los propietarios, que empiece por explicar cuánto está dispuest...


alt - Pedro Sánchez

Carles Enric

Lo imposible de Pedro Sánchez

Ocho años de poder, polémicas y responsabilidades desplazadas han convertido lo inverosímil en ru...