| *

Notícies més llegides



OLOT 'Ciutat dels Detalls'


Olot

Autor:

El Robolot reuneix el millor talent de la robòtica educativa a Olot.

OLOT 'Ciutat dels Detalls'  -  18/04/2013  -  12:26

Ponents d’arreu de l’Estat Espanyol es donaran cita a Olot en les jornades de didàctica de la robòtica. El concurs amplia participants i premi.


GIRONANOTICIES.COM

GIRONANOTICIES.COM



El proper 27 i 28 d’abril Olot acollirà una nova edició del Robolot, que es consolida com el principal esdeveniment de la robòtica educativa a l’ensenyament secundari a nivell estatal. El certamen engloba la vessant estrictament formativa (jornades de didàctica de la robòtica per a professors i tallers per a joves) i la part més lúdica amb el concurs de robots construïts i dirigits per estudiants.

 Les últimes novetats en robòtica

Les Jornades de Didàctica de la Robòtica es duran a terme el dissabte 27 al Casal Marià d’Olot i s’hi donaran cita experts d’arreu de l’Estat Espanyol que mostraran les últimes novetats i experiències en aquest camp. Unes jornades, úniques a l’Estat Espanyol, que aplegaran més d’un centenar de professors de dins i fora de Catalunya i en les que s’escoltaran ponències d’experts del País Basc, Cantàbria, Segovia, Madrid i Alacant, entre d’altres. A les jornades també hi assistirà un grup de professors i estudiants de Gales, que participaran de forma activa a l’esdeveniment.

 Les Jornades de didàctica de la robòtica serviran per posar sobre la taula les últimes novetats en tecnologia aplicada a l’educació. Un dels temes estrella d’aquest any serà la impressió en 3D destinada a dur a terme de forma pràctica els dissenys ideats pels estudiants, així com la utilització de la plataforma Android per tal de controlar els robots construïts.

El Robolot 2013 aposta també pels més joves i oferirà el dia 27 tallers de robòtica per a nens i joves a partir dels 6 anys. “Aquests espais són una bona plataforma per entrar en contacte amb el món tecnològic i generar interès entre els estudiants cap a aquesta matèria”, explica Toni Moreno, professor de l’IES La Garrotxa i coordinador del Robolot, perquè, segons ha dit, “el que comença com un espai d’experimentació pot acabar convertint-se en el seu futur professional”.

 Un concurs que amplia fronteres

A banda de formar-se amb els tallers proposats pel Robolot, els estudiants tenen la oportunitat de mostrar les seves creacions i competir en el concurs de robots didàctics que es farà dissabte 27 a la tarda i diumenge 28 al matí, al Torín d’Olot. El concurs es dividirà en 6 categories (rastrejadors, mini sumo, lego, mini sumo lego, categoria lliure i robot fora de categoria) en les quals es faran subgrups en funció de l’edat dels participants.  

Una de les novetats importants és que el Robolot 2013 ha ampliat fronteres i ha obert el seu concurs a estudiants de fora de Catalunya. La proposta ha estat tot un èxit i es comptarà amb participants de 7 comunitats autònomes i fins i tot de fora de l’Estat Espanyol. Una mostra més de la rellevància que any rere any està adquirint el certamen.

 Premis que aposten pel coneixement

En l’edició d’enguany el Robolot amplia els seus premis i oferirà als estudiants la possibilitat de viure experiències que complementin la seva formació. En aquest sentit els guanyadors de la prova lliure i del robot fora de categoria tindran la oportunitat d’assistir al Fòrum IMPULSA que organitza la Fundació Príncep de Girona.

D’altra banda els dos centres que més premis hagin recollit en el conjunt del concurs, tindran, respectivament, una estada d’una setmana al Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i una estada de 5 dies al laboratori de robòtica submarina de la Universitat de Girona (premi Empar Garrido).

Toni Moreno ha destacat que seran “dues oportunitats úniques per als alumes que els permetran conèixer de primera mà el dia a dia dels investigadors que treballen amb el últims avenços tecnològics i creen nou coneixement en temes de robòtica”.






Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Puigdemont

Xavier Rius

Puigdemont o el fracàs del procés

Van prometre la independència en divuit mesos i ara volen presentar el retorn de Puigdemont com una...


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Puede no haber pisado jamás España y decidir quién la gobernará

El crecimiento del voto exterior y la interpretación expansiva de la «ley de nietos» abren un deb...