La manifestació « Lez’ARTS en Fête » tindrà lloc del dimecres 29 al divendres 31 de maig de 2024 al convent dels mínims i al Teatre Municipal:
- Dimecres 29 de maig: de 9:30 a 19:00 per a la Petita Infància (temps destinat a les famílies de 17:00 a 19:00)
- Dijous 30 i divendres 31 de maig: de 9:45 a 15:30 per al públic escolar perpinyanès.
Aquesta operació està destinada a posar en relleu els projectes culturals, patrimonials i artístics desenvolupats dins les estructures educatives (petita infància, escolar i extraescolar) durant el curs escolar 2023/2024, gràcies a les convocatòries de projectes APU (Convocatòria de Projecte Únic) desenvolupades en el marc del primer eix (0-12 anys) del Conveni de Generalització de l’Educació Artística i Cultural (CGEAC) a Perpinyà.
L'Ajuntament, així com els seus socis de l'Educació Nacional, de la Cultura i del Patrimoni, han mobilitzat els seus serveis i recursos juntament amb les forces vives de l’Educació Artística i Cultural per a una operació d’envergadura local.
Programa:
- Tallers dirigits per artistes com Didier Triglia, Francky Corcoy, Davy Kilimbe, Les Pritchard’s, Virginie Demorget i Auliriano.
- A més de proveïdors com Julien Knight, François Lemartinel, guies conferencières, l'associació « La Colline des Rêves », Yannick Lopez, el grup musical Zikatok així com el Petit Tren de Perpinyà.
També hi participaran:
- Les estructures culturals: la Casa Xanxo i la direcció del Patrimoni, el Museu Rigaud, el CIP, el servei dels museus, Canopé 66, la Mediateca, la Casa Pairal, que duran a terme tallers.
- Trobades espectacles al Convent dels Mínims i al Teatre Municipal Jordi Pere Cerdà, que permetran als alumnes actuar el divendres i compartir la valorització d’un projecte de classe en « art viu ».
- Expoarts, esdeveniment departamental al voltant de les arts plàstiques i del tema "En cos i altres llocs, es mou!" per a les classes de la ciutat, al Convent dels Mínims, durant aquests dies.
Aquest nou moment de restitució de les pràctiques artístiques al voltant de les arts i la cultura a les estructures de lleure i a les llars d'infants de la ciutat, permetrà que 320 infants de 3 a 12 anys, una cinquantena d'infants de les llars d'infants i prop de 500 alumnes de les escoles bressol i primàries de Perpinyà puguin participar en els tallers programats.
Aquesta iniciativa representa una gran oportunitat per als més joves de Perpinyà per explorar i expressar la seva creativitat, alhora que es fomenta una major apreciació de les arts i la cultura dins la comunitat.