| *

Notícies més llegides



La Garrotxa


Sant Joan les Fonts

Autor: Redacció

Millora del subministrament d'aigua potable a Sant Joan les Fonts amb la construcció del nou pou de Perecaula

La Garrotxa  -  04/08/2023  -  09:16

La construcció d'aquest pou és fruit d'un estudi meticulós realitzat per l'Ajuntament des que va assumir la gestió del subministrament d'aigua potable




L'Ajuntament de Sant Joan les Fonts ha posat en marxa la darrera fase de la construcció del tan esperat pou de Perecaula, un projecte que té com a principal objectiu millorar significativament el servei de distribució d'aigua potable al municipi. Aquesta iniciativa s'emmarca dins del Pla d'Actuació Municipal per garantir un subministrament eficient i sostenible per als seus habitants.

La fase final de la construcció consisteix en la interconnexió del nou pou amb les canonades d'impulsió, una mesura que dotarà el sistema d'una major consistència i flexibilitat. Això permetrà impulsar l'aigua recollida al nou pou cap als dipòsits existents al Soler o a Terravermell, ubicats a la zona de Mitjans. Aquesta infraestructura afegirà resiliència al sistema d'abastament i millorarà la capacitat de resposta del municipi en situacions de demanda elevada o condicions climàtiques adverses.

La construcció d'aquest pou és fruit d'un estudi meticulós realitzat per l'Ajuntament des que va assumir la gestió del subministrament d'aigua potable. La primera fase, que va començar al juliol de 2021, va consistir en la perforació del nou pou a l'extrem de la urbanització de Peracaula, després d'haver realitzat diverses prospeccions arreu del municipi. Així mateix, per tal de garantir el correcte funcionament del pou, es va instal·lar una nova escomesa elèctrica de 50 metres de longitud a la parcel·la d'equipaments municipals, situada al carrer de Mas Xerbanda, a la cantonada amb el carrer de Mas Marunys.

Amb la construcció d'aquest nou pou, l'Ajuntament ha aconseguit un dels objectius clau de la seva etapa de municipalització del servei d'aigua potable: disposar d'una captació local amb capacitat suficient per abastir les necessitats de tots els abonats del municipi. Aquesta solució s'ha revelat com la més factible i adequada després de realitzar diverses prospeccions a diferents punts de Sant Joan les Fonts.

Es preveu que les obres de la darrera fase del projecte tinguin una durada aproximada d'un mes. Durant aquest temps, s'implementaran les connexions necessàries per a posar en funcionament el nou pou i així millorar de manera efectiva el subministrament d'aigua potable al municipi.

La construcció del pou de Perecaula representa un pas ferm cap a la millora de la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Sant Joan les Fonts, ja que garantir un subministrament d'aigua eficient és fonamental per al desenvolupament i benestar de la comunitat. Amb aquesta iniciativa, l'Ajuntament demostra el seu compromís amb la sostenibilitat i el bon ús dels recursos hídrics, assegurant un futur més sostenible i segur per a tots.


Autor: Redacció


#santjoanlesfonts


#santjoanlesfonts





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - Ceuta

Carles Enric

Mehdi, el «Pollo Carvajal» de Marruecos, con Ceuta de fondo

Un antiguo número dos de la inteligencia marroquí amenaza con destapar los secretos más oscuros d...


alt - Ràdio Llançà

Alícia Pérez

Censura, un trist WhatsApp i covardia política: com la batllessa de Llançà va decapitar la ràdio del poble

La batllessa de Junts va fulminar per WhatsApp Quim Agustí, creador i ànima de Ràdio Llançà, i ...