CaixaBank ha guanyat 855 milions d'euros durant el primer trimestre de 2023, una xifra que suposa un increment del 21,1% en comparació al mateix període de l'any passat. En un comunicat remès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), l'entitat ha informat també del pagament de 373 milions pel nou tribut a la banca, per la qual cosa, si es miressin els resultats abans dels impostos, el benefici creixeria un 41,3%, fins als 1.359 milions.
La millora dels resultats es deu, segons CaixaBank, al dinamisme comercial i a la fortalesa de balanç del banc, a més de l'augment dels ingressos, que pugen un 30,4% fins als 3.449 milions d'euros. En el capítol d'ingressos, CaixaBank registra un augment significatiu del marge d'interessos, que creix fins als 2.163 milions d'euros (un 48,6% més), mentre que les comissions netes es mantenen estables en 937 milions d'euros (un 0,1% més).
Per la seva part, els recursos de clients assoleixen els 614.608 milions d'euros (un 0,5% més en el trimestre) per la bona evolució en els productes d'estalvi a llarg termini i la recuperació dels mercats financers. Els actius sota gestió pugen fins als 154.007 milions d'euros per l'impuls dels fons d'inversió i les assegurances d'estalvi.
Des de CaixaBank apunten que la resistència de l'economia espanyola i la bona gestió del risc feta per l'entitat han permès mantenir la ràtio de morositat en nivells mínims històrics. Els saldos dubtosos baixen fins als 10.447 milions d'euros després de la bona evolució dels indicadors de qualitat d'actiu i la gestió activa de la morositat, amb una reducció de 243 milions d'euros en el trimestre. Els fons per a insolvències, al seu torn, se situen en els 7.921 milions d'euros i la ràtio de cobertura continua incrementant-se.
Autor: Redacció











Radio en directo


