Girona
Autor: Redacció
Alba Sidera analitzarà l'auge de l'extrema dreta en la propera conversa de la Setmana dels Rahola
+ Notícies - 10/02/2023 - 09:39
La periodista gironina, que viu a Roma des del 2008, parlarà sobre l'amenaça de «Repetir la història: el feixisme a la cantonada» en la tercera conversa de l'XI Setmana dels Rahola
La corresponsal d’ El Punt Avui a Roma i el Vaticà ens donarà algunes claus per entendre la política italiana i per intentar vaticinar si l’auge de la dreta radical és un fenomen imparable a Europa.
La periodista gironina Alba Sidera fa una quinzena d’anys que viu a Roma i està especialitzada en l’estudi de l’extrema dreta i l’anàlisi política, ens dona algunes claus per entendre la política italiana i per intentar vaticinar si l’auge de la dreta radical és un fenomen imparable a Europa. Ho farà tot conversant amb el periodista Salvador Garcia Arbós.
Alba Sidera és autora dels llibres Feixisme Persistent, radiografia de la Itàlia de Matteo Salvini (2020) i La Guia pràctica contra l’extrema dreta (2022), aquest darrer amb la col·laboració de la periodista Jordina Arnau. Col·labora amb diferents mitjans, com la revista Contexto o Mèdia.cat (l'observatori crític dels mitjans), i és membre del Grup de Periodistes del Grup Barnils. El 2019 va rebre la menció d'honor de la revista Pensamiento al margen al millor article divulgatiu de l'any per La trampa de la postideología ampara a los mediocres.
Serà a partir de les 6 de la tarda a l’auditori Enric Mirambell i Belloc de la Biblioteca Pública Carles Rahola de Girona.
Aquesta conversa és la tercera de les cinc que s’han programat en aquesta XI Setmana dels Rahola, en la qual s’han buscat protagonistes que puguin orientar en el complicat laberint de l’actualitat trepidant i convulsa que vivim.
Inscripcions: https://bit.ly/13asidera
L'XI Setmana dels Rahola comptarà encara amb dues converses més.
La resta d’actes són els següents:
- El dijous 16 de febrer, a les 6 de la tarda, a l’auditori Enric Mirambell i Belloc de la Biblioteca Pública Carles Rahola, el periodista i guionista Eloi Vila serà el protagonista de la conversa «Viatge a les trinxeres», en la qual repassarà el seu recorregut professional i la seva visió sobre la memòria democràtica. L’acompanyarà la periodista Clara Vicenç.
Inscripcions: https://bit.ly/16evila
- I el dissabte 18 de febrer, a les 12 del migdia, a l’aula magna de la Casa de Cultura de Girona, l’economista Santiago Niño Becerra ens explicarà «Com sobreviure (o no) a la crisi econòmica», en una conversa conduïda per la periodista Teia Bastons.
L’XI Setmana dels Rahola tindrà com a colofó la gala de lliurament dels XIV Premis Carles Rahola de Comunicació Local, el dimarts 21 de febrer, a les 8 del vespre, a l’Auditori de Girona. La tornarà a conduir el periodista Marc Giró, presentador de Vostè primer (RAC1) i Late xou amb Marc Giró (RTVE Catalunya).
Els actes estan oberts a tothom, tot i que per assistir als dos que es fan a la Biblioteca Pública Carles Rahola cal fer inscripció prèvia.
També s’han programat dues exposicions: «Pablito, una visió propera», que es podrà visitar entre l’1 i el 28 de febrer a la Biblioteca Pública de Girona Carles Rahola; i «RaholaFoto2022. Fotografies presentades a la tretzena edició dels Premis Carles Rahola de Comunicació Local», que estarà a la Casa de Cultura de la Diputació de Girona del 13 al 28 de febrer.
Autor: Redacció











Radio en directo


