| *

Notícies més llegides



Baix Empordà


Platja d'Aro

Autor: Redacció

'Dones il·lustres, dones il·lustradores' arriba a Girona dins la Setmana dels Rahola

Baix Empordà  -  16/02/2022  -  16:22

Esdevé mostra itinerant de la Diputació i ja té reserves pels mesos vinents


"Dones il·lustres, dones il·lustradores"



L'exposició "Dones il·lustres, dones il·lustradores", produïda l'Ajuntament de Castell d'Aro, Platja d'Aro i S'Agaró, ha arribat a Girona en el marc de la Setmana dels Rahola, el cicle d'activitats que organitzen des de fa deu anys la Diputació de Girona i la Demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes entorn de la comunicació i el periodisme. La mostra es pot veure fins al 28 de febrer a la biblioteca pública de Girona Carles Rahola.

El projecte "Dones il·lustres, dones il·lustradores" va guanyar en la darrera edició el guardó a la millor iniciativa institucional 2021 dels Premis de Comunicació Local Carles Rahola, els premis amb què sempre culmina la Setmana dels Rahola. Es tracta d'una proposta que va néixer al voltant del 8 de març, Dia Internacional de les Dones, l'any 2020 a Castell d'Aro, Platja d'Aro i S'Agaró. 

Deu il·lustradores professionals van retratar, seguint el seu propi estil, deu dones referents per les aportacions que han fet en coneixements, reivindicacions o lluites socials i que, malgrat els intents de fer-les invisibles, han estat pioneres en els respectius camps. Posteriorment, el catàleg s'ha ampliat amb quatre noves obres, creades també amb motiu del 8 de març els anys 2021 i 2022. Així, il·lustradores com Marta Bellvehí, Roser Matas, Joana Santamans o Amaia Arrazola han il·lustrat personatges tan destacats com Simone de BEauvoir, Hedy Lamarr, Mercè Rodoreda o Mari Pepa Colomer.

La iniciativa es va presentar en format de taula rodona amb les artistes, un portal web (www.donesillustres.com), instal·lacions visuals a l'espai urbà, una exposició i l'edició d'un miler de jocs de postals amb les imatges i les biografies de les dones protagonistes. Ara, el projecte continua creixent i es reestrena l'exposició de les il·lustracions, aquest cop de Girona, amb plafons que inclouen la biografia del personatge i l'artista que l'ha il·lustrat.

A més, la mostra forma ara part del catàleg d'exposicions itinerants que ofereix la Diputació de Girona a ajuntaments, associacions i altres entitats sense ànim de lucre i ja té reserves per als mesos de març, abril, maig, juliol i novembre d'enguany.


Autor: Redacció


#platjadaro


#platjadaro





Comentaris (0)


La finalitat d'aquest servei és sumar valor a les notes i establir un contacte més fluid amb els nostres lectors. Els comentaris han acotar al tema de discussió. S'apreciarà la brevetat i claredat dels textos, i el bon ús del llenguatge: les males paraules i els insults no seran publicats


Comentaris a Facebook


Traducir con Google Translate

Bandera Inglaterra Bandera de España Bandera de Catalunya Bandera de Francia

Canal motor
Farmacias
Cronicas del congreso
Perpignan la Rayonnante
Tecnologia

radio en directo Radio en directo

radio en directo Radio en directo (Deportivo)

Gastronomia I Classificats


Imatges del dia



Enlaces de interes

Opinió


alt - 1 Octubre

Narcís Oliveres

L’1 d’octubre, crònica d’una victòria traïda

El poble va defensar les urnes i va assumir els riscos, mentre els dirigents processistes van conver...


alt - Marta Martín García / GN

Marta Martín García

Maricarmen: seis días para una urgencia que llevaba décadas esperando

Más de 24.000 lanzamientos en 2025, una legislación conocida desde hace décadas y solo seis días...