Última hora |
|
Inici de l'acte - 2017-10-27 - 10:00:00
Fi de l'acte - 2018-01-28 - 18:00:00
Lloc de l'acte - MUME , La Jonquera
Descripció de l'acte:
Des del 27 d’octubre de 2017 al 28 de gener de 2018 es podrà veure a l’espai-hall del MUME l’obra “A la frontera”, de l’artista Marco Noris.
Ser i fer frontera és la principal motivació d’aquest projecte artístic de Marco Noris. Durant quasi un mes, l’artista va recórrer a peu, tot seguint la ratlla fronterera, la serralada pirinenca des dels límits d’Andorra fins a Portbou. Una línia geogràfica invisible que és el producte d’una capa superposada d’esdeveniments històrics, la qual es fa visible per mitjà de centenars de fites (mugues) que delimiten la separació entre els estats.
L’itinerari de Marco Noris té un pronunciat caràcter experiencial, que es plasma en un exercici de pintura au plein air. En aquest sentit, el que aparentment sembla una actitud lúdica i contemplativa de l’artista en relació amb el paisatge, es converteix en una acció que adopta la forma d’un inventari crític a l’entorn del fet fronterer i de tot allò que hi està vinculat: refugiats, exili, exclusió, marginació. És a dir, la distància, la fatiga i les inclemències del temps, patides pel mateix artista en la seva pròpia pell, adquireixen una configuració al·legòrica que remet als damnats de la terra d’ahir, d’avui i del futur.
Aquests dibuixos realitzats in situ durant el viatge, que es podrien situar entre el diari personal i el registre notarial que reafirma el traçat de la frontera, evoquen la connexió visual i emocional de l’artista amb un context alhora inhòspit i fascinant a partir del qual es desplega tot un nou escenari de memòria.
Ubicació de l'acte:
Matías Crowder
Una Diada agitada plena de contrastos
La vigília de la Diada deixa una imatge de la fractura de l’independentisme: enfrontaments al Fos...
Carles Enric
Mehdi, el «Pollo Carvajal» de Marruecos, con Ceuta de fondo
Un antiguo número dos de la inteligencia marroquí amenaza con destapar los secretos más oscuros d...