![]() |

Aquest servei està pensat per a mares i pares amb nadons, i ofereix des de xerrades fins a exercicis de recuperació post part.
L’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Calonge ha tornat a obrir aquest estiu l’Espai Nadó, un servei que va estrenar l’any passat i que ofereix des d’una caseta amb canviadors de bolquers, microones per escalfar biberons, xerrades per a mares i pares amb nadons i exercicis de recuperació de sòl pèlvic per a després del part, entre d’altres. Aquesta iniciativa es va posar en servei l’estiu passat, i va tenir una molt bona acollida, de manera que enguany s’han fet algunes millores en les instal·lacions, com la col·locació de neveres individuals pels usuaris, i s’ha tornat a obrir aquest servei pels mesos de juliol i agost. Es tracta d’un projecte innovador que amplia l'oferta de serveis i activitats per les famílies, i que està situat a l'espigó del mig, a l'ombra de les palmeres, i s’adreça específicament a les mares i pares amb nadons. L'Espai Nadó va néixer amb la intenció de ser un referent per aquestes famílies quan van a la platja, perquè s'hi puguin sentir còmodes, tinguin a prop tots els serveis necessaris i puguin aprendre més sobre els seus nadons. Durant els mesos de juliol i agost l'Espai Nadó ofereix aquests serveis de dilluns a diumenge de 10.30 h. a 20 h, a més de programar activitats complementàries. Així, el passat dimarts un grup de mares van participar a una sessió per aprendre a fer massatges infantils, a càrrec de Núria Vives, llevadora de l’Hospital de Palamós, i a una sessió de gimnàstica hipopressiva un nou tipus d'exercici abdominal especialment indicat per la recuperació postpart, a càrrec de Santi Serralvo.
L'Espai Nadó oferirà durant tot el mes de juliol i agost xerrades com la que tindrà lloc avui dijous, i que girarà al voltant dels “Accidents domèstics, primers auxilis i nadons”, a càrrec d’Eduard Roca, infermer del servei d’urgències de l’Hospital de Palamós. Les xerrades continuaran durant els dimarts i dijous de juliol i agost, amb temes que van des de l’alimentació de la mare fins a l’alletament, l’exercici físic després del part o les prevencions que cal prendre per anar a la platja amb nadons. Les classes de gimnàstica hipopressiva també continuaran cada dimarts i dijous durant el juliol i l’agost, mentre que els dimecres s’organitzen sessions de ioga. Totes les activitats i serveis que ofereix l'Espai Nadó són gratuïts.
.jpg)