logo
Imprimir
05-11-2014 | 17:36hs
•BAIX EMPORDà

Nou estatge de l’equip rus de bàsquet femení UMMC Ekaterinburg a Platja d’Aro.

L’equip, amb quatre mundialistes, aprofita el descans entre els partits a Praga i a Montpeller.


Nou estatge de l’equip rus de bàsquet femení UMMC Ekaterinburg a Platja d’Aro, tot aprofitant els dies lliures de que disposa entre els partits de l’Eurolliga que disputa a Praga (5 de novembre) i a Montpeller (12 de novembre). Així, durant quatre dies, del 7 al 10 de novembre, realitza un Mini Training Camp entre el Palau d’Esports i Congressos (matins) i el Complex Esportiu Riembau (tardes), repetint l’experiència de primers d’octubre, quan el club ja fer estada de pretemporada al municipi, amb un partit contra l’Spart Citylift UniGirona inclòs, però llavors sense les seves quatre jugadores mundialistes.

L’UMMC Ekaterinburg (wwwbasket.ugmk.com) és el gran dominador del bàsquet rus femení els darrers anys, aconseguint consecutivament la lliga regular i la copa entre el 2009 i el 2014. A nivell continental ha guanyat una Supercopa d’Europa (2013), i dues Eurolligues (20012 i 2013), i enguany semifinalista en la Final a Vuit que organitzava a la seva pista. L’equip, té un pressupost d’uns 10 milions d’euros, i està dirigit des de la banqueta per l’alemany Olaf Lange, que té com a primera assistent a Sany Brondello, entrenadora del Phoenix Mercury, equip guanyador de la WNBA 2014 (lliga nord-americana que es disputa a l’estiu, fet que facilita que jugadores i tècnics traslladin la seva activitat d’hivern a Europa).

Entre les seves jugadores més destacades, i que són a Platja d’Aro aquesta setmana, hi ha la catalana Sílvia Domínguez i la mallorquina Alba Torrens, subcampiones mundials amb la selecció espanyola (2014); i la nord-americana Diana Taurasi, bicampiona del món (2010 i 2014), or olímpic (2004, 2008 i 2012) i guanyadora de la WNBA (2007, 2009 i 2014), el darrer amb Phoenix Mercury. També forma part de l’equip Candance Parker -a l’estiu juga amb Los Angeles Sparks de la WNBA on ha estat guardonada amb dos MVP-, guanyadora de dos ors olímpics amb els Estats Units (2008 i 2012). A l’estiu també juga amb els Sparks, la francesa Sandrine Gruda (plata olímpica el 2012), així com la nord-americana Kristi Toliver; i amb els Mercury la polonesa Ewelina Kobryn.

Aquest estatge recull la tradició i manté viu els vincles del municipi amb el bàsquet d’alt nivell, que des de fa anys visita Platja d’Aro amb estades de preparació de diversos clubs capdavanters i la celebració de partits amistosos de primer nivell, tant d’equips masculins -Joventut de Badalona, Màlaga, Manresa, F.C Barcelona, Menorca, Alba de Berlín, Dynamo de Sant Petesburg, Kiev o Donetsk- com també femenins -UniGirona, Barça CBS o UMMC Ekaterinburg-. Aquest any, a més a més, de les dues estades i el partit de l’equip rus, també s’hi ha celebrat un torneig entre quatre seleccions Sub 16 –Gran Bretanya, Grècia, Espanya i Bielorússia- (juny); i un partit de pretemporada de la Lliga Endesa entre el Joventut de Badalona i el Herbalife Gran Canaria (setembre).




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/30786_noue-tatgedelequipru-deba-quetfemeniummcekaterinburgaplatjadaro-3.htm