logo
Imprimir
18-10-2026 | 12:43hs
•PERPIGNAN 'LA RAYONNANTE'

Louis Aliot reclama màxima fermesa contra els aldarulls i denuncia atacs a la República

El batlle de Perpinyà exigeix sancions severes contra els responsables dels saquejos i el vandalisme, defensa les forces policials i expressa el seu suport als comerciants afectats

El batlle de Perpinyà, Louis Aliot, reclama «la màxima fermesa» contra els responsables dels saquejos, les destrosses i els actes de vandalisme que denuncia en un comunicat sobre els episodis de violència urbana a França. Aliot exigeix restablir l’ordre republicà i l’estat de dret, i defensa que les sancions siguin proporcionals als perjudicis causats.

«França es desperta commocionada», afirma el batlle en el text, en què descriu una jornada marcada pels saquejos i per la multiplicació d’actes que qualifica d’«insurreccionals». Segons Aliot, els atacs contra tribunals, prefectures i ajuntaments representen una agressió directa contra les institucions: «La mateixa República ha estat atacada».

El batlle reclama que els autors siguin localitzats i castigats amb severitat. «Aquests saquejadors i esvalotadors han de ser buscats i severament sancionats», sosté, i demana penes a l’altura dels danys provocats. També considera que tant les agressions contra les persones i els seus béns com el perjudici a la imatge de França han de tenir una resposta.

En el comunicat, Aliot expressa el seu reconeixement a les autoritats i a les forces de l’ordre que han intervingut a Perpinyà i en altres punts del país. El batlle destaca la seva actuació davant els grups que, segons denuncia, han protagonitzat els episodis de violència i destrucció.

Alhora, carrega contra els qui, en paraules seves, «incriminen sistemàticament les nostres forces policials» i alimenten «discursos incendiaris per posar l’Estat de genolls». Aliot els atribueix una part important de responsabilitat en el clima que descriu, sense identificar persones ni organitzacions concretes.

El dirigent municipal defensa que la ciutadania ha de quedar protegida davant la violència i la impunitat. En aquest sentit, reivindica reforçar l’autoritat de l’Estat per impedir que les manifestacions o els grans esdeveniments esportius es converteixin en oportunitats per als saquejadors i els autors d’actes vandàlics.

«Restablirem l’ordre republicà i reforçarem l’autoritat de l’Estat», assegura. El comunicat, però, no concreta noves mesures ni un calendari d’actuacions per desenvolupar aquest compromís.

Aliot també trasllada el seu suport als comerciants i als ciutadans que han patit els efectes dels aldarulls. Lamenta que es tracti d’un nou episodi de violència i adverteix del cost col·lectiu de les destrosses: «Tots n’haurem de pagar la factura».

Pel que fa a Perpinyà, el batlle informa de la mobilització de la Policia Municipal i dels serveis de neteja per retirar les restes de les destrosses i reforçar la seguretat a la ciutat. El comunicat conclou assegurant que el conjunt dels serveis de l’Ajuntament i els representants municipals continuen plenament mobilitzats.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/306587_loui-aliotreclamamaximaferme-acontrael-aldarull-idenunciaatac-alarepublica-1.htm