logo
Imprimir
07-09-2026 | 16:02hs
•POLíTICA

Aliança Catalana activa l’assalt a la batllia de Vic amb Elisenda Carrera al capdavant

La candidata promet una ciutat més segura, ordenada i pròspera, amb menys pressió fiscal, tolerància zero amb la delinqüència i la defensa de la identitat catalana al centre de l’acció municipal

Elisenda Carrera encapçalarà la candidatura d’Aliança Catalana a la batllia de Vic en les eleccions municipals del maig del 2027. La formació ha presentat oficialment la seva candidata amb l’objectiu d’obrir una nova etapa política a la capital d’Osona i situar la seguretat, el civisme, l’habitatge i la gestió dels recursos públics entre les grans prioritats del projecte.

En declaracions a Girona Notícies, Carrera ha defensat que Vic necessita un canvi profund davant els problemes que afecten actualment la ciutat.

«Hola, soc Elisenda Carrera i soc la candidata d’Aliança Catalana a la batllia de la ciutat de Vic. Vic, en aquests moments, necessita un canvi de paradigma polític, perquè tenim uns escenaris, tant en sanitat com en civisme i habitatge, que s’han de canviar. S’ha de preveure el futur i s’han de fer unes previsions que actualment no es tenen», ha afirmat.

Carrera, nascuda a Vic i actual regidora de l’Ajuntament, ha assegurat que assumeix el repte amb orgull, humilitat i plena consciència de la responsabilitat que suposa aspirar a governar una ciutat de prop de 50.000 habitants.

«És una responsabilitat que assumeixo amb orgull, però també amb humilitat, molta consciència i, sobretot, respecte. El canvi és absolutament necessari i el volem fer», ha remarcat durant l’acte.

Una administració més reduïda i rigorosa

La candidata ha defensat una administració municipal «aprimada, però rigorosa», que gestioni amb responsabilitat els diners dels ciutadans. Carrera ha situat la família, la llibertat, la propietat privada, l’activitat econòmica i la prosperitat entre els principis fonamentals de la seva candidatura.

El projecte d’Aliança Catalana planteja un canvi de rumb per recuperar una ciutat més segura, més neta i més ben gestionada. Entre les propostes anunciades figuren la tolerància zero amb la delinqüència, un control rigorós del padró i una revisió urgent de la política fiscal municipal.

La formació també es compromet a frenar l’augment de la pressió impositiva sobre les famílies i els negocis, especialment pel que fa a l’IBI i la taxa d’escombraries, i a revisar el funcionament de serveis essencials com la mobilitat.

Carrera ha subratllat que la defensa de la identitat catalana serà un dels grans eixos de la candidatura.

«Defensem la família, la llibertat, la propietat privada, l’activitat econòmica i la prosperitat. Però, per sobre de tot, tenim uns pilars bàsics: la defensa de la identitat catalana, la nostra llengua, la nostra cultura i les nostres tradicions», ha exposat.

La candidata també ha defensat situar «la seguretat i l’ordre al centre de l’acció política» i aplicar una política d’immigració «ordenada i controlada» que, segons ha manifestat, no posi en risc la identitat catalana ni desbordi els serveis públics.

Carrera ha vinculat aquesta defensa de la identitat amb els valors occidentals sobre els quals, segons ha assenyalat, s’ha construït la societat catalana: la llibertat, la igualtat entre homes i dones, la llibertat d’expressió, l’estat de dret i el respecte a les lleis.

«Vic té una responsabilitat i un potencial enormes»

La presidenta del Comitè Executiu Comarcal d’Aliança Catalana a Osona, Marina Quintana, ha reivindicat durant l’acte la importància política, històrica i territorial de Vic.

«És una ciutat amb una història profunda, una identitat pròpia i una capacitat de projecció que l’ha convertida en un referent dins i fora de la comarca», ha afirmat.

Quintana ha destacat que la capitalitat d’Osona comporta «una gran responsabilitat i un potencial enorme». També ha defensat el paper dels ajuntaments com l’administració més pròxima a la ciutadania i la primera que ha de respondre davant els problemes quotidians.

«Quan parlem de política municipal, parlem de proximitat, dels carrers que trepitgem cada dia, de les escoles, dels equipaments, de la cultura, de l’activitat econòmica, de l’espai públic i, sobretot, de les persones que viuen als municipis», ha assenyalat.

La dirigent comarcal ha elogiat la valentia i el compromís de les persones que decideixen encapçalar un projecte municipal, especialment en una ciutat de la dimensió i la importància de Vic.

Crítiques contundents a la gestió municipal

El secretari d’Organització i Finances d’Aliança Catalana, Oriol Gès, ha pronunciat una de les intervencions més dures de la presentació. Gès ha carregat contra la política fiscal, la gestió dels recursos públics, la inseguretat i les actuacions municipals relacionades amb determinades comunitats religioses.

El dirigent ha reclamat transparència absoluta sobre els diners públics destinats a aquestes activitats: «A Aliança Catalana ho volem saber fins al darrer euro».

Gès també ha acusat el govern municipal de mantenir un discurs feminista que considera incompatible amb el suport a comunitats o actes en què, segons ha denunciat, es produeix una segregació entre homes i dones.

«No es pot aixecar la bandera del feminisme de dilluns a dissabte i mirar cap a una altra banda quan la igualtat entre homes i dones entra en conflicte amb determinades pràctiques religioses», ha advertit.

En matèria de seguretat, el secretari d’Organització ha rebutjat que els vigatans s’hagin d’acostumar a conviure amb determinades situacions d’inseguretat i ha promès que Aliança Catalana no entrarà al consistori per continuar les mateixes polítiques.

«No ens hem d’acostumar a la inseguretat ni a normalitzar determinades dades. Ens diran que exagerem i que molestem, però s’hi hauran d’acostumar, perquè Aliança Catalana no entrarà a l’Ajuntament de Vic per fer el mateix que s’ha fet fins ara», ha proclamat.

Gès ha recordat que l’any 2021 el projecte comptava amb una presència molt reduïda a la ciutat i ha reivindicat el creixement experimentat des d’aleshores.

«L’any 2021 érem set persones i ens volien fora del carrer, muts i a la gàbia. Avui som molts més i ja no ens poden ignorar. Aquesta sala n’és un exemple», ha afirmat.

Amb Elisenda Carrera al capdavant, Aliança Catalana inicia així la batalla per entrar amb força a l’Ajuntament de Vic el maig del 2027. La candidata ha resumit el seu objectiu amb un missatge directe: «Faig un pas endavant per recuperar una ciutat de Vic segura, ordenada, pròspera i occidental».




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/303416_aliancacatalanaactivala-altalabatlliadevicambeli-endacarreraalcapdavant-2.htm