logo
Imprimir
03-08-2026 | 18:51hs
•POLíTICA

Laura Irla torna a la política municipal i serà la número dos de Tots x la Bisbal el 2027

L’exregidora de Comerç i Promoció, que va abandonar l’Ajuntament el març del 2025 per desavinences internes amb Junts, s’incorpora a la candidatura encapçalada per Carles Anglada

Laura Irla tornarà a la primera línia de la política municipal de la Bisbal d’Empordà com a número dos de la candidatura de Tots x la Bisbal a les eleccions municipals del 2027. La llista estarà encapçalada per Carles Anglada, actual portaveu de la formació independent a l’Ajuntament.

Irla va exercir com a regidora de Comerç i Promoció entre el juny del 2023 i el març del 2025. En les darreres eleccions municipals havia ocupat el segon lloc de la candidatura de Junts, però va acabar abandonant el consistori i la política local a causa de les desavinences internes amb el seu grup municipal.

Carles Anglada ha emmarcat la incorporació d’Irla en la voluntat de confeccionar una candidatura «el màxim de transversal» possible, integrada per persones amb sensibilitats i maneres de pensar diferents, però centrades exclusivament en les necessitats de la ciutat.

«La Laura és un actiu que no podia anar-se’n cap a casa després de la feina feta», ha afirmat Anglada. El cap de llista ha destacat iniciatives impulsades per Irla durant la seva etapa al govern municipal, com la proposta de rehabilitar les Voltes o l’arribada a la ciutat de noves fires com Expocasió.

El portaveu de Tots x la Bisbal també ha assegurat que la formació prepara una candidatura renovada amb persones disposades a treballar per la ciutat. «Som l’únic partit cent per cent independent i sense lligams amb partits nacionals que es presentarà a les municipals a la Bisbal el 2027», ha remarcat.

Anglada considera necessari un «canvi profund» al municipi i ha carregat contra la gestió de les principals formacions polítiques. Segons ha manifestat, PSC, ERC i Junts «no han fet la feina que els pertocava» i les pròximes eleccions hauran de servir per decidir entre un govern independent amb un full de ruta definit o «repetir més del mateix».

Laura Irla ha reconegut que li ha costat prendre la decisió de tornar a la política perquè va quedar «molt desencisada» pel funcionament de la política municipal. Tot i això, ha explicat que precisament aquesta experiència l’ha empès a reincorporar-s’hi per intentar canviar les coses i contribuir a fer que «la ciutat aixequi el vol».

«Crec que és possible redreçar la situació actual si, a banda de saber què s’ha de fer, es té la voluntat i el coratge necessaris per fer-ho, sigui popular o no», ha afirmat Irla, que també ha expressat la seva confiança en el lideratge de Carles Anglada i en l’equip que està preparant.

La futura número dos de Tots x la Bisbal defensa que el municipi necessita un alcalde que aposti fermament per la seguretat ciutadana i afronti problemes com la neteja i el manteniment dels carrers i els espais públics. Irla també reclama reforçar les diferents àrees municipals i fomentar el treball conjunt entre els responsables polítics i els tècnics de l’Ajuntament per «renovar i enfortir la Bisbal».




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/301498_laurairlatornaalapoliticamunicipali-eralanumerodo-detot-xlabi-balel2027-1.htm