logo
Imprimir
03-07-2026 | 14:23hs
•+ NOTíCIES

La Policia Nacional desarticula una trama de suplantació d'identitat per facilitar feina a cuidadores en situació irregular

Cinc dones han estat detingudes després de descobrir un sistema fraudulent que permetia treballar clandestinament en l'atenció de persones grans dependents

La Policia Nacional ha desmantellat una organització que presumptament es dedicava a la suplantació d'identitat amb l'objectiu de facilitar l'accés al mercat laboral a dones estrangeres en situació administrativa irregular. L'operació, desenvolupada a les demarcacions de Barcelona i Lleida, ha culminat amb la detenció de cinc dones, quatre a la província de Barcelona i una a Lleida, mentre les investigacions continuen obertes.

L'origen del cas es remunta als primers mesos d'aquest any, quan es van detectar possibles irregularitats en la contractació de treballadores de la llar destinades a la cura de persones grans i dependents. Les primeres indagacions van confirmar l'existència d'un entramat organitzat que operava dins del sector dels serveis domèstics.

Segons la investigació, diverses dones que disposaven legalment de permís de residència i treball a Espanya s'inscrivien en una plataforma digital especialitzada en la intermediació de serveis d'assistència domiciliària. Amb la seva documentació oficial formalitzaven els contractes amb les famílies, però posteriorment les persones que acudien als domicilis no eren elles, sinó altres dones que es trobaven en situació irregular i que assumien la seva identitat.

Aquest sistema permetia que les cuidadores treballessin de manera clandestina sense que ni les famílies ni l'Administració coneguessin la seva identitat real. Els salaris eren ingressats als comptes de les titulars dels contractes, que després transferien una part dels diners a les cuidadores irregulars, retenint una comissió per la cessió de la seva documentació.

La investigació també ha posat de manifest que algunes de les persones ateses eren d'edat molt avançada i, en diversos casos, patien malalties com l'Alzheimer, fet que augmentava considerablement la seva situació de vulnerabilitat.

Els investigadors alerten que aquesta pràctica suposava un risc important, ja que persones sense els corresponents controls administratius, laborals o d'antecedents accedien diàriament a domicilis particulars per tenir cura de persones dependents, mentre les famílies estaven convençudes que havien contractat professionals degudament identificades i amb tota la documentació en regla.

L'operació s'ha saldat, de moment, amb la detenció de cinc dones, però les diligències continuen obertes i no es descarta que en els pròxims dies o setmanes es produeixin noves actuacions policials i més detencions de persones presumptament vinculades a aquest entramat fraudulent.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/299464_lapolicianacionalde-articulaunatramade-uplantaciodidentitatperfacilitarfeinaacuidadore-en-ituacioirregular-1.htm