logo
Imprimir
26-05-2026 | 14:19hs
•ALT EMPORDà

La Guàrdia Urbana de Figueres requisa 64 patinets elèctrics aquest 2026 per incomplir la nova normativa

El cos policial intensifica les campanyes contra l’incivisme en vehicles de mobilitat personal després de l’entrada en vigor de les noves mesures a principis d’any

La Guàrdia Urbana de Figueres ha requisat 64 patinets elèctrics aquest 2026 per incompliments de la nova normativa sobre vehicles de mobilitat personal, vigent des de principis d’any. Les actuacions s’emmarquen en les campanyes municipals contra l’incivisme i per garantir una circulació més segura als carrers de la ciutat.

Segons les dades facilitades, aquests decomisos responen a infraccions relacionades amb l’ús indegut dels patinets i altres vehicles de mobilitat personal, una problemàtica que en els darrers anys ha anat guanyant presència en l’espai públic. La nova normativa busca ordenar-ne l’ús i evitar situacions de risc tant per als conductors com per als vianants.

Les campanyes de la Guàrdia Urbana se centren especialment en conductes incíviques i en aquells comportaments que poden posar en perill la seguretat viària, com circular per zones no permeses, fer un ús inadequat dels vehicles o incomplir les condicions establertes per la normativa municipal.

Amb aquestes actuacions, l’Ajuntament de Figueres vol reforçar el control sobre els vehicles de mobilitat personal i conscienciar els usuaris de la necessitat de respectar les normes de circulació. L’objectiu és garantir una millor convivència entre vianants, bicicletes, patinets, vehicles i la resta d’usuaris de la via pública.

La Guàrdia Urbana continuarà desplegant controls i campanyes específiques durant els pròxims mesos per reduir les infraccions i fer complir la normativa. El consistori insisteix que els patinets elèctrics han de circular amb responsabilitat i d’acord amb les normes establertes, especialment en una ciutat amb una alta presència de vianants i activitat comercial al centre urbà.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/296567_laguardiaurbanadefiguere-requi-a64patinet-electric-aque-t2026perincomplirlanovanormativa-1.htm