![]() |

El professor de matemàtiques i president del Club d’Escacs encapçalarà el projecte de la formació al municipi amb un discurs centrat en l’eficiència, la cohesió i la defensa dels interessos dels catalans
Aliança Catalana ha anunciat que Ferran López Bautista serà el seu candidat a l’alcaldia de Sant Joan de Vilatorrada a les pròximes eleccions municipals. La formació presenta López com una persona amb una clara vocació de servei, una trajectòria vinculada al lideratge associatiu i una experiència professional en àmbits com la indústria, la docència i la gestió.
Amb arrels profundes al municipi, Ferran López defensa un model de poble basat en l’eficiència, la cohesió i l’ambició de futur. Segons la formació, Sant Joan de Vilatorrada necessita persones compromeses, preparades i amb voluntat real de treballar pel municipi des de la proximitat, el rigor i la implicació constant.
López ha estat vinculat des de jove a la vida social de Sant Joan de Vilatorrada, participant de manera altruista en diferents projectes i entitats, col·laborant en iniciatives solidàries com la Creu Roja i prenent part en activitats que donen vida al poble. També fa més d’una dècada que presideix el Club d’Escacs de Sant Joan de Vilatorrada, una etapa durant la qual ha consolidat l’entitat, n’ha ampliat la base social i ha impulsat l’esport base.
La seva trajectòria formativa i professional combina perfil tècnic, gestió i docència. Es va formar en Enginyeria Química, posteriorment va cursar el grau en Administració i Direcció d’Empreses i també un màster en Direcció Logística. A més, va completar el màster de formació del professorat i actualment exerceix com a professor de matemàtiques en un institut públic del Bages.
Professionalment, ha treballat en sectors com el químic, l’elèctric i l’automoció, entorns on, segons destaca Aliança Catalana, l’eficiència, la responsabilitat i la planificació són elements imprescindibles. Aquesta experiència li ha permès conèixer tant la realitat industrial com la social i educativa del territori.
Ara, Ferran López posa el seu temps, coneixements i energia al servei de Sant Joan de Vilatorrada amb l’objectiu de contribuir a fer del municipi “un poble més fort, cohesionat i referent”. La seva candidatura s’emmarca en l’estratègia d’expansió territorial d’Aliança Catalana de cara a les municipals del 2027.
La formació assegura que es presenta a les eleccions amb la voluntat de defensar “sense complexos” els interessos dels catalans, recuperar la seguretat, la prosperitat i la dignitat nacional, i posar les institucions al servei del país. Aliança Catalana també reivindica el model de govern aplicat a Ripoll i defensa una Catalunya “lliure, forta i sobirana”, on les decisions, afirma el partit, “les prenguin els catalans i no des de Madrid”.