logo
Imprimir
19-05-2026 | 17:34hs
•ALT EMPORDà

Un home assassina la seva parella, una dona transgènere, a ganivetades en ple carrer a Figueres

L’agressor, de 48 anys, tenia una ordre d’allunyament cap a la víctima, havia estat detingut ahir per trencar-la i aquest dimarts havia quedat en llibertat després de passar a disposició judicial

Un home ha assassinat la seva parella a ganivetades en ple carrer a Figueres. El presumpte crim masclista s’ha produït aquest migdia a la plaça Josep Tarradellas, després que l’agressor, de 48 anys, trenqués per segona vegada en pocs dies l’ordre d’allunyament que tenia respecte a la víctima, una dona transgènere de 33 anys que estava en procés de canvi de sexe.

Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 14.48 h. Fins al lloc dels fets s’hi han desplaçat efectius del Sistema d’Emergències Mèdiques, dels Mossos d’Esquadra i de la Guàrdia Urbana de Figueres per intentar socórrer la víctima, que presentava diverses ferides d’arma blanca.

Tot i els esforços dels sanitaris, no s’ha pogut fer res per salvar-li la vida. Els efectius policials han detingut l’agressor al mateix lloc dels fets. Segons un vídeo difós a les xarxes socials, l’home no hauria fugit després de l’atac, sinó que s’hauria dirigit a una font de la mateixa plaça per netejar-se la sang.

Segons les primeres informacions, la víctima disposava d’una ordre de protecció envers el seu agressor. Aquest dilluns, els Mossos d’Esquadra ja havien detingut l’home per presumptes maltractaments en l’àmbit de la llar i per trencament de l’ordre de protecció. Aquest dimarts havia passat a disposició judicial i havia quedat en llibertat. Hores després, cap a les tres de la tarda, l’hauria assassinat en ple carrer.

La víctima havia anat aquest mateix matí a la comissaria dels Mossos d’Esquadra de Figueres per preguntar si havia estat citada pels agents, tot i que la citació que tenia era al jutjat, on havia de comparèixer per una declaració relacionada amb el seu ex. Per error, s’hauria adreçat primer a dependències policials.

L’home, que ja tenia diversos antecedents policials, es troba actualment detingut com a presumpte autor d’un delicte d’homicidi o assassinat en l’àmbit de la violència masclista. La investigació continua oberta per aclarir totes les circumstàncies del crim.

L’Ajuntament de Figueres ha convocat per a demà un minut de silenci com a mostra de rebuig i condemna per l’assassinat.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/296108_unhomea-a-inala-evaparellaunadonatran-genereaganivetade-enplecarrerafiguere--2.htm