logo
Imprimir
07-05-2026 | 15:44hs
•PLA DE L'ESTANY

Banyoles estrena ‘Els recs secrets’, un joc interactiu per descobrir la ciutat de l’aigua

La nova proposta turística ofereix tres itineraris per a famílies, joves i adults, amb realitat augmentada i continguts en quatre idiomes

L’Ajuntament de Banyoles ha posat en marxa ‘Els recs secrets’, un nou producte turístic pensat per donar a conèixer els recs que travessen la ciutat a través d’un joc interactiu amb dispositiu mòbil. La iniciativa forma part del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació Banyoles, dins l’eix de transició digital, i ha comptat amb un pressupost de 48.400 euros finançats amb fons Next Generation EU.

La proposta combina experiències sobre el terreny amb interacció digital i inclou tres itineraris adaptats a diferents públics: familiar, juvenil i adult. La regidora de Promoció Econòmica i Turisme, Anna Tarafa, ha destacat que l’objectiu és fomentar el coneixement i la descoberta d’un dels principals atractius de Banyoles, els recs, des de diferents punts de vista i per arribar a tots els públics. Els itineraris estan disponibles en català, castellà, anglès i francès a través d’una webapp ja operativa.

El primer itinerari, adreçat al públic familiar, porta per nom “A la recerca d’en Blauet”. En aquesta ruta, els infants han de trobar el personatge d’en Blauet, protagonista de la col·lecció de llibres infantils sobre la conca lacustre de Banyoles editada pel Consorci de l’Estany.

La segona proposta és “SeRECts escape”, un joc d’escapada amb reptes i enigmes pensat principalment per a joves i adolescents. L’activitat es pot complementar amb la descoberta d’una paraula amagada a la ciutat seguint les pistes d’un mapa secret de Banyoles, disponible en paper a l’Oficina de Turisme. Els participants han de trobar 9 de les 14 plaques amagades per la ciutat, amb codis Morse que permeten desxifrar el missatge final.

La tercera proposta està pensada per a un públic adult i consisteix en una audioguia per descobrir, a un ritme tranquil, diferents indrets vinculats als recs de Banyoles. En aquest cas, es recomana fer el recorregut amb auriculars. Cada itinerari té una durada aproximada d’entre una i dues hores i un recorregut d’uns tres quilòmetres.

El joc incorpora materials multimèdia, elements visuals i sonors, i tecnologia de realitat augmentada integrada amb l’entorn real a través de mòbils, tauletes o ulleres de realitat augmentada. Per poder jugar-hi, la persona usuària ha d’estar situada a un màxim d’uns 20 metres del punt geolocalitzat.

La webapp elsrecs.banyoles.cat està disponible des d’aquest dijous. A més, el diumenge 24 de maig, coincidint amb les activitats del Dia de l’Estany, Turisme Banyoles instal·larà un espai al parc de la Draga per explicar i dinamitzar els diferents itineraris.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/295178_banyole-e-trenael-rec-ecret-unjocinteractiuperde-cobrirlaciutatdelaigua-1.htm