![]() |

La tercera edició del certamen literari va repartir premis en poesia i prosa, mentre la vila va omplir carrers i places amb llibres, roses, espectacles infantils, sardanes i activitats culturals
Ripoll ha celebrat una nova Diada de Sant Jordi amb una programació intensa i participativa, repartida entre dimecres 22 i dijous 23 d’abril, amb activitats literàries, culturals i familiars que han omplert diversos espais de la vila.
Un dels actes centrals de la celebració ha estat la tercera edició dels Jocs Florals Comte Guifré de Ripoll, el certamen literari impulsat per l’Ajuntament amb l’objectiu de fomentar l’escriptura en català entre joves i adults. Enguany, el concurs ha comptat amb una participació destacada, amb un total de 85 obres presentades en les modalitats de poesia i prosa.
Els premis es van lliurar aquest dijous a la tarda en un acte conduït per Agustí Mas, amb intervencions musicals de Iolanda Pellicer i la lectura de fragments de les obres a càrrec del grup de teatre Sol Solet. La batllessa de Ripoll, Sílvia Orriols, i la tinent de batllia Anna Flores van ser les encarregades d’entregar els diplomes i guardons als premiats.
En poesia, entre els guanyadors hi destaquen Roc Colomer Coma, amb La cultura, en la categoria de 10 a 12 anys; Núria Vilalta Gonzàlez, amb Eclipsi, en la categoria de 13 a 15 anys; i Joan Carles González Pujalte, amb Lliçó d’anatomia, en la categoria de més de 18 anys.
En prosa, els primers premis van ser per a Queralt Puigcasas Ferrer, amb L’Últim adéu, en la categoria de 10 a 12 anys; Maria Quijadas Martínez, amb Somnis de silenci, en la categoria de 13 a 15 anys; Laura Bassagaña Carbonell, amb Entre les arrugues d’un paper, en la categoria de 16 a 17 anys; i Clotilde Martínez Colomer, amb El pèndol, en la categoria de més de 18 anys.
Els premis van ser econòmics per als vencedors de la categoria de més de 18 anys, mentre que la resta de guardonats van rebre vals per gastar en comerços i establiments de Ripoll. Les obres, de temàtica lliure i escrites en català, van ser valorades per un jurat format per persones vinculades al món cultural.
Més enllà dels Jocs Florals, Ripoll va viure una jornada de Sant Jordi marcada per les parades de llibres i roses d’entitats i comerços, que van donar ambient als carrers i places durant tot el dia. La pluja finalment no va aparèixer i molts veïns i visitants van sortir a gaudir de la diada.
Al matí, l’Ajuntament va programar dos espectacles infantils per a la mainada de les escoles: Alma i la mar de contes, a la plaça Sant Eudald, i Jaume Ibars & Trasto Band, a la plaça de l’Ajuntament. A la tarda, la celebració va continuar amb la tradicional ballada de sardanes, amb la cobla Sol de Banyuls.
La prèvia de Sant Jordi ja havia començat dimecres a la tarda amb la XIV Revetlla de Sant Jordi a la Biblioteca Lambert Mata. L’activitat va incloure una hora del conte amb Gerard Garcés i el Tastet d’autors locals, organitzat per Òmnium Ripollès, amb la participació de diverses veus del territori i un homenatge pòstum a Pau Elias.