logo
Imprimir
03-06-2014 | 15:17hs
•OLOT 'CIUTAT DELS DETALLS'

Josep Maria Corominas passa balanç del tercer any de mandat a Olot.

I assegura que s’està seguint “estrictament” el pla establert.


Aquest divendres al vespre l’alcalde d’Olot, Josep Maria Corominas, ha passat balanç de l’actuació que el Govern municipal ha dut a terme durant aquest tercer any de legislatura. Ho ha fet en un acte que s’ha celebrat al Saló de Sessions de l’edifici consistorial, indret on s’ha repartit un document de seguiment del Pla de Govern 2011-2015 i també un exemplar de l’Olot en xifres, document que contextualitza la situació actual de la capital garrotxina.
 
Quina valoració global en fa d’aquest tercer any de legislatura?
Josep Maria Corominas: La nostra anàlisi global és positiva, complim estrictament el Pla de Govern 2011-2015 que vam presentar i seguim estrictament el que vam estar explicant durant la campanya electoral. I, a més a més, presentem alguns resultats, és a dir, el que més ens preocupa són els serveis a les persones, les xifres d’atur baixen i les xifres de contractació pugen. En aquest sentit, més enllà que el gran mèrit és de les empreses i dels treballs, nosaltres també hi hem anat aportant el nostre granet de sorra i hem ajudat les empreses amb activitats i fires o amb la potenciació del comerç i l’hostaleria.
 
Això d’alguna manera, ens ha permès estar al costat de les persones que pateixen, que segur que n’hi ha, però que a través del Consorci d’Acció Social i de diverses iniciatives els hem pogut atendre tot mantenint un Ajuntament en funcionament que ha sabut baixar també les xifres de deute, que era un dels nostres compromisos.
 
El Pla de Govern es va definir com un projecte “ambiciós” i “potent”. S’ha mantingut aquesta filosofia?
J.M.C. Espero que aquest mateix any 2014 tindrem en funcionament un nou hospital, després que hàgim anat fent els passos necessaris malgrat les restriccions econòmiques. A més d’això, també posarem en marxa una nova Plaça Mercat i ja hem anat invertint durant aquest temps en carrers o amb instal·lacions, per exemple.
 
Aquests projectes no són faraònics, però demostren que hem estat ambiciosos fins on ens han permès les possibilitats econòmiques. En aquest sentit, hem estat també austers, perquè són treballs que s’han tirat endavant tocant de peus a terra i que hem anat fent mica a mica tot buscant la complicitat de la iniciativa privada. En aquests temps actuals, si no es fan les coses amb austeritat i adaptades a les possibilitats que hi ha, aleshores sorgeixen greus problemes.
 
  Quin és l’assumpte pendent?
J.M.C. Del Pla de Govern ens queden coses que anirem desenvolupant i tirant endavant durant aquest proper any que ens queda de mandat. Però en un sentit autocrític em dol no haver pogut fer més per aquelles persones que ho necessiten; no haver pogut ajudar més als aturats majors de 50 anys, que representen un percentatge elevat. Malgrat que hem fet moltes coses per millorar aquesta situació el principal dèficit que tenim és no haver ser capaços de fer-ne més. Considerem que això és un tema que hem de treballar molt i parlar-ne poc, cal continuar insistint per tal de millorar la qualitat de vida de tots els ciutadans d’Olot. Evidentment hi continuarem posant l’accent que ja hi posàvem però en les línies del proper mandat també treballarem en d’altres aspectes.
 
Quins, per exemple?
J.M.C. El tema de la variant d’Olot ens sembla bàsic, i hi treballarem molt intensament per tenir-ho tot a punt i perquè en el proper mandat ja estigui damunt la taula. O també el tema del Firal, sempre l’hem assenyalat com un tema importantíssim que acabarà de complementar l’Illa del Teatre o la Plaça Mercat i que, d’altra anda, portarà molta vida al centre de la ciutat.
 
També treballarem amb el Parc dels Volcans, que és una gran idea. Hem de tenir en compte que la Garrotxa és una gran marca turística i necessitem que Olot també s’incorpori dins d’aquesta marca, perquè el nostre actiu són els volcans. Pretenem cridar l’atenció de la gent a través del vulcanisme i augmentar així les visites a la ciutat.
 
A més, durant el proper mandat també continuarem esforçant-nos amb la gestió dels pressupostos per tal de tancar-los sempre amb superàvit, i continuarem treballant per reduir l’endeutament de l’Ajuntament, que l’estem rebaixant molt.
 
Precisament, un dels vostres grans objectius sempre ha estat el de retornar el deute.
J.M.C. Sí, quan vam entrar a l’Ajuntament vam manifestar que la nostra voluntat era la de reduir el deute. A inicis del 2011 estava xifrat en gairebé 29 milions d’euros, i quan hi hagi eleccions a finals del 2015 l’haurem situat al voltant d’uns 16 milions. Per tant, es podria dir que hem aconseguit reduir el deute de l’Ajuntament gairebé a la meitat i ho hem fet tancant sempre els pressupostos amb equilibri i més aviat amb superàvit, que hem reinvertit a través de modificacions de crèdit. O sigui, gastem quan tenim els euros, i, si no en tenim, no ho fem.
 
Dur a terme aquestes accions en temps de recessió és doblement meritori.
J.M.C. En temps de crisi cal ser prudent i és necessari ajustar molt bé els números i limitar molt bé els objectius i les ambicions. Però això no és només una cosa de l’equip de Govern, sinó que ha arribat a tots els àmbits de l’Administració municipal, on hi ha aquesta idea d’atendre allò bàsic i oblidar-se del que no ho és. En aquests temps cal imaginació i també comptar amb la societat civil, un gran valor al país i a la nostra ciutat.
 
Durant l’acte, obert a tothom, el batlle ha destacat que una de les fites cabdals de la legislatura ha estat la d’”intentar ajudar a les empreses”, i ha ressaltat la bona tasca efectuada en aquest sentit pel Servei d’Ocupació de Mas les Mates.

D’altra banda, Corominas també ha constatat la dinamització que s’ha dut a terme per tal de promocionar la ciutat: “Hem intentat potenciar el turisme i, per tant, l’hostaleria i la gastronomia local”. En aquest sentit, l’alcalde olotí també ha dit que des del consistori s’ha treballat “tant com s’ha pogut” amb l’objectiu d’afavorir la projecció comercial del municipi.

En temes infraestructurals, el batlle ha subratllat la rellevància que ha tingut el Túnel de Bracons per a la ciutat, mesura que, ha dit, els “ha ajudat moltíssim” i els hi està oferint “moltíssimes oportunitats”.

Corominas també ha parlat sobre la problemàtica social que genera actualment el dèficit en l’habitatge. Referent a això, ha recordat que l’Ajuntament “ha intentat mantenir allò que sovint dic: a Olot ningú s’ha quedat al carrer”. “Hem estat capaços de trobar alternatives”, ha agregat.

A les acaballes de l’acte, el màxim responsable de l’ajuntament olotí ha parlat dels grans reptes futurs que queden per afrontar: posar en marxa la Variant d’Olot –que ha titllat com una “necessitat urgent”-; actualitzar la situació del Firal; i definir el Parc dels Volcans –que ha descrit com “una gran idea” que cal concretar-la entre tots-.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/29405_jo-epmariacoromina-pa-abalancdelterceranydemandataolot-2.htm