![]() |

L’Ajuntament incrementa prop d’un 29% les targetes atorgades respecte al curs anterior i rep un 34% més de sol·licituds
L’Ajuntament de Banyoles ha concedit un total de 58 ajudes de transport destinades a joves que cursen estudis postobligatoris fora de la ciutat. Les subvencions es concreten en targetes de viatges mensuals per a les línies d’autobús amb direcció a Girona, Olot, Barcelona ciutat i la Universitat Autònoma de Barcelona.
Aquesta xifra representa un increment de pràcticament el 29% respecte al curs anterior. En total, l’Oficina Jove de Cal Drac va rebre 62 sol·licituds per optar a aquestes ajudes i finalment se n’han concedit 58.
Del total de targetes atorgades, 27 són per a desplaçaments a Girona, 22 per anar a Barcelona ciutat, 5 amb destinació a la Universitat Autònoma de Barcelona i 4 per a la línia d’Olot. La regidora de Joventut, Ariadna Llop, ha destacat que enguany s’han rebut un 34% més de sol·licituds que l’any passat i que s’ha passat de les 45 targetes concedides el curs anterior a les 58 actuals.
Per poder optar a aquestes ajudes, calia estar empadronat a Banyoles, tenir entre 16 i 25 anys i cursar primer o segon curs d’estudis postobligatoris, com ara batxillerat, cicles formatius o estudis universitaris. A més, aquest any també s’ha incorporat com a requisit disposar del Carnet Jove BNY, que s’expedeix des de l’àrea de Joventut de l’Ajuntament de Banyoles.