![]() |

El municipi programa activitats del 17 al 23 d’abril amb presentacions, parades, contes i sardanes
La Jonquera es prepara per viure una nova edició de Sant Jordi 2026 amb un programa d’activitats que combinarà literatura, tradició i cultura popular entre els dies 17 i 23 d’abril, amb propostes per a tots els públics.
La programació arrencarà el divendres 17 d’abril amb la presentació del llibre “Espai Natural l’Albera”, a càrrec de Joan Budó i Jenar Fèlix. L’acte tindrà lloc a les 19.00 hores a l’Oficina d’informació i interpretació del PNIN de l’Albera, donant el tret de sortida a una setmana dedicada a la cultura i el patrimoni.
El plat fort arribarà el dijous 23 d’abril, diada de Sant Jordi, amb les tradicionals parades de llibres i roses al carrer Major, davant de la Societat, organitzades per entitats i centres educatius del municipi amb el suport de l’Ajuntament. L’activitat s’allargarà durant tota la jornada, convertint el centre del poble en un punt de trobada per a veïns i visitants.
A la tarda, la celebració continuarà amb l’hora del conte, sota el títol “Roses, llibres i dracs encantats”, que es farà a les 17.00 hores a la Biblioteca Carles Bosch de la Trinxeria, pensada especialment per al públic familiar.
La jornada culminarà amb una de les expressions més arrelades de la cultura catalana, les sardanes, amb l’actuació de la Cobla Vila de la Jonquera a les 18.00 hores, novament al carrer Major.
Amb aquesta programació, La Jonquera reafirma el seu compromís amb la promoció de la cultura i les tradicions, oferint una celebració de Sant Jordi viva, participativa i oberta a tota la ciutadania.