![]() |

Els Mossos d’Esquadra localitzen el presumpte autor entrant en una nau en desús amb la bicicleta i el casc sostrets
Els Mossos d'Esquadra han detingut un home de 40 anys com a presumpte autor d’un delicte de furt després de sostreure una bicicleta valorada en 12.000 euros a la ciutat de Girona. La detenció es va produir el mateix dia dels fets, el divendres 13 de febrer.
Segons han informat fonts policials, els fets van tenir lloc cap a les deu del matí, quan la víctima va entrar en una cafeteria de la ciutat i va deixar la bicicleta i el casc a l’exterior de l’establiment. En sortir al cap de pocs minuts, va comprovar que li havien sostret el vehicle.
Hores més tard, cap a les cinc de la tarda, una patrulla de la comissaria de Girona va localitzar el presumpte autor mentre accedia a una nau en desús amb la bicicleta i el casc robats. Els agents van entrar a l’interior de l’immoble, on van identificar l’home, que coincidia plenament amb la descripció facilitada per la víctima i que portava els objectes sostrets.
Els policies van procedir a la seva detenció com a presumpte autor d’un delicte de furt i van recuperar tant la bicicleta com el casc, que posteriorment van ser retornats al seu propietari.
L’arrestat, que compta amb antecedents, va passar a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Girona el 14 de febrer.
Recomanacions per evitar el robatori de bicicletes
Des dels Mossos recorden la importància d’adoptar mesures de prevenció per reduir el risc de robatoris:
A la via pública, escolliu espais d’aparcament freqüentats, on la bicicleta quedi a la vista.
Lligueu-la com a mínim pel quadre i també per una de les rodes.
Utilitzeu sistemes de tancament segurs i fiables, preferentment de tipus “U” rígida.
Si la guardeu en un garatge o traster, lligueu-la igualment i eviteu deixar les claus en llocs accessibles.