![]() |

Un camió impacta contra una columna de la nau de compostatge i provoca un efecte dominó que ensorra part de l’estructura en una instal·lació gestionada per Nora
La setmana passada es va produir un aparatós accident al Parc Mediambiental de la Selva, quan un operari que maniobrava un camió va col·lisionar amb una de les columnes de la nau que cobreix l’espai de descomposició del compostatge.
L’impacte va desencadenar un efecte dominó entre la columnata —d’uns sis metres d’alçada— que va acabar fent caure prop de 600 metres quadrats de sostre. Durant la jornada laboral, en aquest espai hi treballen habitualment diverses persones i, tot i que afortunadament només s’han registrat danys materials, un incident d’aquestes característiques podria haver tingut conseqüències molt més greus per a la integritat física de la plantilla.
Es tracta d’una zona on maniobra maquinària pesada de manera constant —camions, excavadores i altres vehicles industrials—, fet que obliga a extremar les mesures de seguretat estructural. Segons el comitè d’empresa, una col·lisió d’aquest tipus és un supòsit previsible en un entorn industrial d’aquestes característiques i, per tant, el disseny de l’espai hauria d’haver contemplat mecanismes que evitessin un col·lapse en cadena de l’estructura.
Per al comitè, l’incident és “una mostra més de la precària situació” en què es troba el Parc Mediambiental, una realitat que —afirmen— afecta tant la plantilla com les persones usuàries del servei. En aquest sentit, lamenten que la reparació de l’espai malmès suposarà una nova partida econòmica amb càrrec a fons públics, que podria haver-se destinat a millores estructurals si s’haguessin fet les inversions preventives oportunes.
Ara caldrà determinar l’abast exacte dels danys, el calendari de reparació i si s’obrirà algun expedient tècnic per analitzar les causes del col·lapse i les possibles responsabilitats derivades de l’accident.