![]() |

La temàtica figuerenca i l’univers de Salvador Dalí han marcat una edició històrica celebrada al Teatre Municipal El Jardí amb la presència dels Reis d’Orient
Aquest dilluns a la tarda, el Teatre Municipal El Jardí ha acollit una nova edició del tradicional concurs de fanalets de Figueres, una cita emblemàtica del calendari nadalenc que ha comptat amb la participació de 60 nens i nenes, des d’I1 fins a 6è de Primària. En total, s’hi han repartit 12 premis.
El jurat ha destacat que el nivell de les obres presentades ha estat molt alt, tant pel que fa a la creativitat com a l’elaboració i l’originalitat. Entre les temàtiques predominants han sobresortit elements vinculats a la ciutat de Figueres i referències a l’univers de Salvador Dalí, molt present en diversos fanalets.
Els premis principals, concedits per partida doble, han estat els següents: el primer premi ha estat per a Andreu Pujol, amb un fanalet en forma de camell, i Gabriel Felix, amb una ampolla del Rei Baltasar; el segon premi ha reconegut les obres de Roger Ferrer, amb un rellotge de la Rambla, i Nora Poch, amb un paraigua; mentre que el tercer premi ha estat per a Alexandra Vaquero, amb un fanalet d’origami, i Martina Muñoz, amb un arbre de la Rambla inspirat en Dalí.
El concurs també ha inclòs categories especials. En la de fanalets més figuerencs, els guardons han estat per a Pau López, amb una recreació del Monument a Francesc Pujols, i Íria Rodríguez, amb una carrossa de Reis. En la categoria de fanalets més sostenibles, els premiats han estat Rayan Ibáñez, amb un fanalet fet amb fulles, i Elsa Regalón, amb una capsa de panettone elaborada amb taps. Finalment, als fanalets més ben explicats, el jurat ha reconegut Maria Larios, amb un pessebre dins d’una capsa de mona, i Joan Fàbrega, amb l’obra “L’ull del temps”, inspirada en una joia daliniana.
Tots els participants han rebut un obsequi, mentre que els premiats han estat distingits, a més, amb material per fer manualitats. Els treballs es van presentar al matí davant del jurat i, ja a la tarda, s’han proclamat els guanyadors en un acte que ha comptat amb la presència de Ses Majestats els Reis d’Orient.
El concurs de fanalets de Figueres és una tradició històrica, ja que es va iniciar l’any 1921, i continua sent, més d’un segle després, una de les activitats més estimades i participatives de les festes de Nadal a la ciutat.