logo
Imprimir
19-12-2025 | 10:37hs
•ALT EMPORDà

Fugida a 180 km/h, accident i detenció després d’esquivar un control d’alcoholèmia a Figueres

Els Mossos arresten un home de 40 anys per conducció temerària, negativa a fer les proves i danys materials

Els Mossos d’Esquadra han detingut un home de 40 anys com a presumpte autor de diversos delictes contra la seguretat viària després de fugir d’un control preventiu de drogo-alcoholèmia a Figueres, conduir de manera temerària a gran velocitat i acabar accidentant-se.

Els fets van tenir lloc la matinada del 18 de desembre, poc abans de la una, a la carretera C-260, al punt quilomètric 29, dins el terme municipal de Figueres. Agents de l’Àrea Regional de Trànsit de Girona estaven realitzant un control preventiu quan van observar un turisme que s’hi acostava i li van indicar que s’aturés.

Lluny d’obeir les indicacions policials, el conductor va fer mitja volta i va fugir en direcció a Roses, circulant a velocitats de fins a 180 km/h. Durant la persecució, va abandonar la C-260 per un vial de servei, on va arribar a fer un canvi de sentit sobtat, obligant els agents a esquivar-lo per evitar una col·lisió frontal.

En intentar reincorporar-se de nou a la C-260, el conductor va perdre el control del vehicle en un revolt tancat i va acabar accidentant-se en una zona enjardinada, causant diversos danys materials.

Poc després, la Policia Local de Castelló d’Empúries va localitzar l’home a uns 400 metres del lloc de l’accident i va alertar els Mossos d’Esquadra. Un cop identificat i reconegut com el conductor que havia fugit del control, els agents li van requerir sotmetre’s a les proves de detecció d’alcohol i drogues, a les quals es va negar.

Els mossos van constatar que l’home presentava símptomes evidents de trobar-se sota els efectes de l’alcohol. A més, el vehicle desprenia una forta olor de marihuana i a l’interior s’hi va localitzar una ampolla de vodka buida, motiu pel qual es va procedir a la seva detenció immediata.

L’arrestat, que no té antecedents, va passar el 19 de desembre a disposició del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Figueres.




Link:
https://gironanoticies.com/noticia/285271_fugidaa180kmhaccidentidetenciode-pre-de-quivaruncontroldalcoholemiaafiguere--1.htm